عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۶۸۳
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور جانبازان می‌گوید: با جانبازانی که ۴۰ سال است با این وضعیت خود پای نظام ایستاده‌اند و سعی می‌کنند با حضور در این مراسم‌ها به نظام خدمت کنند، باید بهتر برخورد شود.
عقیق:چند تن از جانبازان نخاعی و ویلچری که در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) حضور پیدا کرده بودند، نسبت به مدیریت مراسم و عدم توجه مسئولین ستاد ارتحال امام(ره) به جانبازان در برگزاری مراسم اعتراض داشته و وضعیت این مراسم را برای حضور جانبازان اسف بار توصیف کردند. وضعیت جسمانی جانبازان نخاعی به نسبت سایر جانبازان برای حضور در مراسم های ویژه که از ازدحام جمعیت زیادی برخوردار است، سخت تر بوده و نیازمند به رسیدگی‌های ویژه است.

مصطفی پرکره، جانباز نخاعی 70 درصد نخاعی دوران دفاع مقدس و مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور جانبازان در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اعتراض جانبازان در این زمینه می‌گوید: روز ارتحال امام خمینی(ره) کارت دعوت ستاد ارتحال که به برخی جانبازان ویلچری داده شد کارت سبز رنگی بود که با کارت آبی ویژه مسئولین متفاوت بود. کارت سبز به نسبت کارت آبی اعتبار آنچنانی در این مراسم نداشت. برای ما جانبازان نخاعی و ویلچری جای پارک مناسبی پیدا نمی‌شد. با زحمت فراوان جای پارک پیدا کردیم . از در وارد شدیم. چک و خنثی شدیم. بچه‌های قطع نخاع مشکلات عدیده‌ای دارند و با زحمت به اینگونه مراسم‌ها وارد می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: در میان ازدحام مردم برای جانبازان نخاعی، حضور در مراسم سخت شده بود. از طرف عوامل ستاد ارتحال امام(ره) برخورد بدی با بچه‌های جانباز صورت گرفت. مدتی سرگردان شدیم اما باز هم ما را به داخل راه ندادند و در نهایت بدون اینکه در مراسم حضور داشته باشیم، بازگشتیم. آقای عمادی جانباز قطع نخاع گردنی است و آنقدر آدم صبوری است که من تا به حال یک بار اخم ایشان را ندیده بودم ولی آن روز آنقدر از وضعیت نابسامانی در رسیدگی به جانبازان ناراحت شده بود که آن را ابراز می‌کرد. در ازدحام جمعیت نزدیک بود زیر دست و پای مردم بماند. جانبازی با این وضعیت زیر دست و پای مردم صدمه فراوانی خواهد خورد.

پرکره با اشاره به مسئولین می‌گوید: حالا سوال ما از مسئولین ستاد برگزاری مراسم این است که آیا بعد از 40 سال که برای امام مراسم برگزار می‌شود، نباید یک جایگاه ویژه جانبازان تدارک دیده شود تا همه جانبازان بتوانند در آنجا حضور پیدا کنند؟ آیا جانبازان از برخی مسئولین و نورچشمی‌هایی که در این نظام سختی ندیده‌اند و شاید هیچ اعتقاد قلبی هم به امام نداشته‌اند و حالا صرفا به خاطر جایگاه سیاسی‌شان مورد توجه قرار گرفته اند کمترند که آن‌ها با کارت ویژه مسئولین در بهترین بخش مراسم حضور پیدا می‌کنند و جانبازان مجبور به بازگشت می‌شوند؟

او از اشتیاق جانبازان برای حضور در چنین مراسمی می‌گوید: با جانبازانی که 40 سال است با این وضعیت خود پای نظام ایستاده‌اند و سعی می‌کنند با حضور در این مراسم‌ها به نظام خدمت کنند، باید بهتر برخورد شود. شما هم که به بچه‌های جانباز کارت دعوت داده‌اید. چرا کارتی که به جانبازان داده شده، امکانات کمی به نسبت کارت بخش مسئولین داشت؟ در حالی که می‌بایست برعکس باشد. مسئولین که محدودیتی برای حضور ندارند اما جانباز در چنین برنامه‌هایی نیاز به رسیدگی‌های ویژه دارند.

مشاور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در امور جانبازان در ادامه می‌گوید: متاسفانه عده‌ای از همین مسئولیت ستاد ارتحال امام(ره) در زمان حیات امام هم می‌خواستند ما را از امام دور کنند. همین آقایان نگذاشتند ما به امام دسترسی پیدا کنیم و مشکلات را به امام بگوییم. حالا هم فقط شعار می‌دهند که جانبازان و خانواده شهدا نور چشم ما هستند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین