عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۸
حجت‌الاسلام والمسلیمن نظری منفرد:
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که باور ستون خیمه توکل است، گفت: توکل به خدا اساس و قوام شخصیت مؤمن و سبک زندگی توحیدی او است.
عقیق:حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نظری منفرد امروز در آیین سحرگهان حرم حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) به بررسی جایگاه و اهمیت توکل در شکل‌گیری شخصیت انسان پرداخت و اظهار داشت: توکل اساس و قوام شخصیت مؤمن و سبک زندگی توحیدی او است.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که باور ستون خیمه توکل است، گفت: تا مؤمن به حقیقت توحید و ذات اقدس اله باور و یقین حقیقی نداشته باشد اساساً توکل در تفکر، قلب و رفتار او شکل نخواهد گرفت.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) ایمان به علم الهی را از دیگر لوازم دست‌یابی مؤمن به حدود توکل دانست و عنوان داشت: توکل گزاره‌ای از آموزه‌های قرآنی است که مؤمن برای درک حقیقت آن باید حدود علم الهی را بفهمد و به حقیقت آن ایمان داشته باشد.

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که قدرت الهی از دیگر گزاره‌های تعیین‌کننده در شکل‌گیری هویت توکل در مؤمن است، گفت: موحد برای توکل نیازمند درک حقیقت و پشتوانه‌ای است که قلب او را در برابر حوادث آرام کند؛ بر این اساس قدرت الهی و فهم حدود آن از مقدمات ضروری برای توکل حقیقی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد در ادامه به توصیف نقش توکل در شکل‌گیری شخصیت انسان پرداخت و اظهار داشت: توکل از انسان شخصیتی مقتدر، متواضع، مستقل و پرتلاش می‌سازد.

وی ادامه داد: آموزه‌های قرآنی در حوزه توکل در لابه‌لای قصص قرآنی همواره شخصیت‌های ویژه‌ای همچون حضرت یوسف علیهم‌السلام و یا حضرت ابراهیم و موسی(علیهماالسلام) را مورد وصف قرار داده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(سلام‌الله علیها) به بررسی اساسی‌ترین باور مؤمن برای شکل‌گیری توکل پرداخت و گفت: مؤمن با گذر از سه مرحله فوق به وادی ویژه‌ای وارد خواهد شد که اگر هویت آن را به‌درستی درک نکند، حقیقت توکل در او ظاهر نخواهد شد.

وی افزود: باور به این‌که خداوند متعال بخیل نیست مؤمن را به حقیقتی از ساحت توکل می‌رساند که اقتدار و استقلال را در تفکر و عمل او به مرحله ظهور خواهد رسانید.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین