عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۶۰۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی:
استاد حوزه با بیان اینکه تقدیر یک سال آینده انسان در لیالی قدر بسته می‌شود، گفت: دعا و استغفار در لیالی قدر برطرف‌کننده موانع سر راه انسان است.

عقیق:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی در گفت‌وگویی در تهران، با اشاره به فضیلت‌ها و ویژگی‌های شب پرفیض قدر اظهار داشت: شب قدر از فرصت‌های بسیار مهمی است که هم در شب آن و هم در روز آن توصیه به مراقبه شده است و صرفاً در شب نیست، بلکه مسلمانان باید در روز هم نسبت به اعمالی که مدنظر بوده، مراقبه داشته باشند.

این استاد حوزه  با بیان اینکه شب‌ قدر، شب‌های تقدیر و مقدرات بوده است و آنچه قرار باشد در یک سال برای ما رقم بخورد، در شب قدر انجام می‌شود، تصریح کرد: مهم‌ترین عمل توصیه‌شده در شب‌های قدر برگزاری احیا در این شب‌هاست و احیا به معنای بیدار ماندن و انجام اعمال مستحبی است و در روایت است که شب نوزدهم ماه رمضان مقدرات ما رقم می‌خورد و در شب‌های بیست و یکم و بیست و سوم قطعی می‌شود و به تصویب می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه در شب‌ قدر نباید از دعا و استغفار غفلت کنیم، افزود: دعا و استغفار سبب می‌شود تا موانعی که بر سر راه انسان است، برطرف شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه استغفار کردن یعنی پشیمان شدن از فعل و خطایی که انسان در طول زندگی انجام داده است، خاطرنشان کرد: عزم بر عدم بازگشت به انجام اعمال خطا، مراقبت بر جبران مافات و جبران خطا از ارکان استغفار به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه لحظه‌به‌لحظه شب قدر اهمیت دارد و باید آن را مغتنم شمرد، گفت: در شب‌های قدر انسان باید به دعای جوشن کبیر و اعمالی که در این شب‌ها واردشده است توجه ویژه داشته باشد و احیا و مراسم قرآن به سر گرفتن و حضور در مجالس ذکر و محافل نورانی قرآن‌خوانی از برنامه‌های توصیه‌شده در شب‌های قدر است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه مهم است که انسان از این فرصت طلایی به وجود آمده در شب قدر استفاده حداکثری را ببرد که تقدیر یک سال به این شب‌های قدر بستگی دارد، تصریح کرد: دعا و استغفار به هر زبان، هر ادبیات و هر لفظی که می‌تواند به نحوی پیشمان شدن از افعال زشت گذشته و خطاها شود، در این شب‌ها باید انجام شود.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین