عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) گفت: مبلغان مؤظف هستند نسبت به زیرپا گذاشتن حق توسط برخی مسئولان هشدار دهند؛ اگر دزدی‌ها و اختلاس‌ها افشا می‌شود، نشان‌دهنده این است که همچنان آزادگانی در جامعه هستند که حق را فریاد می‌زنند، هر چند دفاع از حق برای آن‌ها هزینه داشته باشد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در جمع زائران حرم کریمه اهل‌بیت(س)، با اشاره به آیه 53 سوره احزاب، اظهار کرد: در این آیه به حیای پیامبر اسلام(ص) اشاره شده است.

وی از حیا به‌عنوان یکی از صفات با ارزش یاد کرد و افزود: بر اساس روایتی تمام دین حیاست، چراکه در صورت نبودن حیا حرمت‌ها می‌شکند و افراد نسبت به آموزه‌های دینی بی‌توجه می‌شوند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه حیا موجب امانت‌داری و تقوا می‌شود، تصریح کرد: رفتار فرد با حیا موجب تحریک کردن دیگران نمی‌شود؛ حیا در پوشش افراد مهم است و گاهی تولیدکنندگان نیز لباس‌های مروج بی‌حیایی را تولید می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه انسان با حیا در برخورد با دیگران میزان حیای خود را نشان می‌دهد، عنوان کرد: داشتن حیا برای همگان خوب است اما برای زن خوب‌تر، بر اساس روایتی حیا نمک وجودی بانوان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش پیامبر اسلام(ص) داشتن حیا گاهی نشانه عقل است، اما گاهی نشان‌دهنده جهل، حماقت و ضعف افراد می‌شود؛ چراکه انسان در برخی از موارد نباید حیا داشته باشد و یکی از این موارد حیا کردن در حق‌گویی است.

وی یادآور شد: مبلغان مؤظف هستند نسبت به زیرپا گذاشتن حق توسط برخی مسئولان هشدار دهند؛ اگر دزدی‌ها و اختلاس‌ها افشا می‌شود نشان‌دهنده این است که همچنان آزادگانی در جامعه هستند که حق را فریاد می‌زنند هر چند دفاع از حق برای آن‌ها هزینه داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به اینکه حیا کردن در زمان اکرام مهمان درست نیست، مطرح کرد: اعلام نادانی و بی‌اطلاعی از یک موضوع از دیگر مواردی است که نباید در آن حیا باشد؛ انسان عاقل در پرسیدن از فرد عالم نیز نباید حیا داشته باشد.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) داشتن حیا از کسب و درآمد حلال را از مشکلات جامعه دانست و تصریح کرد: جوانان همه باید مدرک تحصیلی خود را دریافت کنند؛ اما دولت توان استخدام افراد تحصیل کرده را ندارد؛ افراد نباید فقط به دنبال کار دولتی باشند چراکه اشتغال در هر عرصه‌ای موجب افتخار و سربلندی است.

وی خاطرنشان کرد: مردم در گذشته به شهید رجایی و شهید بهشتی به‌عنوان افرادی مؤمن نگاه می‌کردند و به معنویت و ساده‌‌زیستی این افراد اعتقاد داشتند، به همین علت نسبت به کارهای آنها رضایت داشتند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین