عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۳۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
سرداب «الحجه(عج)» حرم سیدالشهدا(ع) هم‌اکنون در مرحله سنگفرش است که با تلاش هنرمندان، این سرداب عید غدیر امسال افتتاح می‌شود.

عقیق:سرداب دارالحجه(عج) یکی از سرداب‌هایی است که به تازگی به فضای حرم امام حسین(ع) افزوده شده است تا علاوه بر پراکندگی جمعیت، بتواند بخشی از ازدحام اطراف ضریح را کاهش دهد.

مرحله مرمر کاری سرداب الحجه(ع) در حرم مطهر امام حسین (ع) از اواخر سال گذشته آغاز شد که در این مرحله اطراف و دیوارهای سرداب با استفاده از سنگ مرمر پوشانده شدند.

 

 

پس از زیباسازی بخشی از سرداب دارالحجه(عج) مرحله سنگفرش این سرداب آغاز شد که سنگ‌های به کار گرفته شده در این بخش سنگ‌های مرمر اصل هستند.

طول سرداب دارالحجه(عج) 85 متر و عرض آن 9.5 متر است که با توجه به تلاش هنرمندان و کارگران این روند تا عید سعید فطر ادامه دارد.

 

 

پس از تکمیل و فضاسازی سرداب الحجه(عج) حرم سیدالشهدا(ع) روند تجهیز آن از جمله پله‌برقی، سیستم‌های اطفای حریق و خنک‌کننده اجرایی خواهد شد که پس از اتمام آن، عید غدیر امسال این سرداب افتتاح و پذیرای زائران خواهد بود.

امسال ساخت سرداب باب‌الرأس نیز در حرم امام حسین(ع) کلید خورد که به گفته مسؤولان این سرداب با ظرفیتی بالغ بر یک و هزار و 500 نفر اربعین پذیرای زائران اباعبدالله(ع) است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین