عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۳۵۹
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۴
دعای دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، به‌‌همراه شرح آن منتشر شده است.
عقیق: در بیان عظمت ماه رمضان همین بس که قرآن کریم کتاب هدایت تمام بشریت در این ماه آن هم در شب قدر که برتر از هزار ماه است، نازل شده است، ماهی که به ماه مهمانی الهی شناخته می‌شود و بر اساس روایتی از پیامبر(ص)، ماهى است که ابتدایش رحمت، میانه‌‏اش مغفرت و پایانش اجابت و آزادى از آتش جهنم است.

اینک به‌مناسبت فرا رسیدن دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، دعای روز دوازدهم این ماه شریف به‌همراه شرحی از آن منتشر شده است:

* * * * *

اللهمّ زَیّنّی فیهِ بالسّتْرِ و العَفافِ

و اسْتُرنی فیهِ بِلباسِ القُنوعِ و الکَفافِ

و احْمِلنی فیهِ على العَدْلِ و الإنْصافِ

و امِنّی فیهِ من کلِّ ما أخافُ

بِعِصْمَتِکَ یا عِصْمَةَ الخائِفین؛

خدایا زینت ده مرا در آن با پوشش و پاکدامنى

و بپوشانم در آن جامه قناعت و خوددارى

و وا دارم کن در آن بر عدل و انصاف

و آسوده ام دار در آن از هر چیز که می‌ترسم

به نگاهدارى خودت اى نگه دار خائفان.

شرح دعا از آیت الله مجتهدی:

اللَّهُمَّ زَینِّی فِیهِ بِالسِّتْرِ وَ الْعَفَافِ

خدایا در ماه رمضان مرا بدو چیز زینت بده؛ یکی: ستر و دیگری؛ عفاف

ستر یعنی؛ گناهان مردم را مخفی کن، دنبال عیوب خویشتن باش، خوشا بحال بنده ای که به عیب خودش می‌پردازد و به عیوب دیگران کاری ندارد. اگر رفیق شما عیبی دارد به کسی نگو! این عمل شما از مصادیق غیبت هست و عمل چهل روزه را از بین می‌برد.

همچون مگسان تو بر پلیدی منشین

شما مثل زنبور عسل باشید؛ که فقط روی گل‌ها می‌نشیند؛ مثل مگس نباشید که بر رو پلیدی‌ها می‌نشیند؛ دوست شما اگر بدی دارد؛ بدی او را نبین؛ صفات خوب او را ببین؛ انقلاب خوبی‌های فراوانی دارد؛ بعضی‌ها مثل مگس فقط روی بدی‌های آن دست می‌گذارند؛ شما خوبی‌های آن را هم ببینید. اگر بدی هم می‌بینید؛ این بدی‌ها هم از خودمان هست و مربوط به انقلاب نیست؛ مراجع تضعیف انقلاب را جایز نمی‌دانند؛ اگر تو انقلابی هم نباشی تضعیف انقلاب جایز نیست؛ اگر کسی علیه انقلاب حرف بزند و انقلاب تضعیف شود و آمریکا بیایید مطمئن باشید وضع ما بدتر می‌شود، بر فرض که انقلاب ما بدی هم داشته باشد باز بهتر است از تسلط آمریکا بر ما بدتر از همه بدی‌هاست.

اگر کسی می‌گوید آمریکا بهتر است؛ بخاطر عوامی اوست؛ کسی که عاقل است؛ کسی که اهل مطالعه هست؛ اینطور حرف نمی‌زند؛ شما مگر اوضاع عراق و دیگر بلاد مسلمین و دنیا را نمی‌بینید؛ آنها کجا امنیت دارند؟!

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین