عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۳۵۸
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۴
کتاب «مداحی و سیاست» تلاش می‌کند تا با انعکاس اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)، مداحان اهل بیت(ع) را به موضع‌گیری نسبت به مسائل اجتماعی خصوصاً تعاملات سیاسی کشور ترغیب و تشویق کند.
عقیق:کتاب «مداحی و سیاست» با موضوع تحلیلی بر الزام فعالیت سیاسی مداحان از نگاه امام خمینی(ره) با قلم قاسم آریانی و به همت مجمع ستایشگران اهل بیت(ع) به بازار نشر آمد.

نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند تا با انعکاس اندیشه سیاسی امام خمینی(ره)، مداحان اهل بیت(ع) را به موضع‌گیری نسبت به مسائل اجتماعی خصوصاً تعاملات سیاسی کشور ترغیب و تشویق کند.

در نخستین فراز این کتاب آمده است: هنر مداحی هنری است انتقادی، انتقادی به وضعیت موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب.

نویسنده با بیان اینکه مقصود مداحی از مقصد مداحی مهم‌تر است، ابراز می‌دارد: مقصد ستایش فضل اهل بیت و مقصصود فریاد علیه بی‌عدالتی و اقامه عدل است، به دیگر سخن مقصد مداحی ستایش فضیلت است و مقصود آن اقامه عدل است.

 
 

آریانی با ذکر روایاتی از ائمه معصومین یکی از مصادیق عدالت را قرار گرفتن هر کس در جای خود برشمرد و با ذکر معانی واژه‌های عدل و ظلم می‌گوید: جایگاه اداره امور مسلمین و مسئولیت‌های کلیدی اجتماع اسلامی باید به دست افراد صالح و توانمند سپرده شود، زیرا قرار گرفتن افراد ناصالح در این امور عین ظلم می‌باشد و مداحی که با سکوت خود راضی به این ظلم شد در گناه آن سهیم است.

قبح اشرافی‌گری مسئولان نظام از نگاه امام(ره)، عفونت آقازادگی در بدنه نظام، تاوان مداحی سیاسی، امام(ره) پیشتاز نقد مسئولان، تخریب انقلابیون، خودزنی دولتمردان، خائنان خادم‌نما، بی عدالتی برآمده از ریاست‌های طاغوتی، مداح بی‌دین برخی عناوین این کتاب است.

به گزارش فارس، کتاب مداحی و سیاست در 403 صفحه از سوی مرکز آموزش مداحی مجمع ستایشگران اهل بیت(ع) منتشر شده است، علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند با شماره 09190708569 تماس بگیرند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ذاکر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۸
0
0
چه عجب. بالاخره تو حوزه‌ی هنرهای دینی هم یکی دست به نظریه پردازی زد. خسته شدیم از بس نظریات سیاسی بازیگران سینما را دیدیم و شنیدیم و حمله هایی که لیبرالها به ستایشگران اهل بیت ع دارند را تحمل کردیم.خدا را شکر یه نفر به دفاع از حقانیت عملکرد سیاسی این طیف خدمتگذار اهتمام ورزید.
صدر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
0
0
خداوند عمر باعزت به استاد عزيز بدهد كه زندگي خود را وقف امام حسين نموده اند
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
البته اگر به مداحان پاکتیسم برنخوره مطالب بسیار زیادی برای گفتن در فضای جامعه داره.
حسین آبادی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
سلام خدا بر مجاهدان راه حق
امروزه با توجه به حساسیتهای تاریخی که وجود دارد بیش از هر دوره تاریخ نیاز به محافظت در برابر تحریف حقایق و معارف ناب اسلام داریم و هر گونه تلاش در این زمینه ، دفاع از اسلام و قرآن است. حقیر این کتاب را مطالعه کردم و حقیقتا کتاب مداحی و سیاست در جهت احیای تفکرات ناب و انقلابی امام خمینی رحمةالله علیه در موضوع مداحی و سیاست بسیار ارزشمند و وزین است و برای مشتاقان علم و عمل مادبه ای پربار و مایده ای پر فایده است. امید که راه گشای نوکران اهلبیت علیهم السلام در حفظ حریم اهلبیت باشد . چرا که اگر حرم مدافعانی دارد و در برابر دشمنان و داعش های زمان از حرم آل الله دفاع میکنند ، حریم اهل بیت علیهم السلام که همان معارف و سیره عملی ایشان است نیز به مدافعانی نیاز دارد که با قلم و سخن خویش در دفاع در برابر تحریف ها تلاش کنند. و من الله توفیق
رضا رمضانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
سلام تشکربخاطرزحمتهای سالهاتلاش جناب عالی برای عرصه ستایشگری وپیشرفت واهداف هنرستایشگری که شما دران سهم بسزایی داریدامیدوارم که همیشه دراین راه ثابت قدم باشید
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۷
0
0
كتابي بسيار قوي نه تنها مفيد براي ذاكران اهل بيت س ،كه مفيد براي مديران نظام ميباشد،حقير ٣جلد ازين كتاب نفيس را به ٣تن از مديران دولتي هديه كردم،هرچند به نظر مياد اين كتاب با هجمه هاي بسيار مسولان نابخردوافساد طلب مورد هجمه وانزوا قرار بگيرد اما فان حزب الله هم الغالبون،زنده بادجناب استاد آرياني
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین