عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۱
آیت الله موسوی جزایری:
آیت الله موسوی جزایری گفت: براساس دیدگاه مذهب بر حق شیعه امامان معصوم همچون پیامبراکرم(ص) بر همه رسولان الهی جز حضرت ختمی مرتبت برتری دارند.
عقیق: آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، بامداد امروز در ویژه برنامه سحرخیزان در ادامه شرح زیارت جامعه کبیره با اشاره به اینکه ائمه اطهار(ع) همچون رسول خدا(ص) بلندترین و رفیع ترین جایگاه را دارا هستند، گفت: حضرت ختمی مرتبت بر همه انبیاء حتی انبیاء اولوالعزم برتری دارد حال آنکه واژه اولوالعزم به معنای اراده مستحکم و نیات قوی است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان داشت: این سؤال پیش می آید که آیا ائمه اطهار(ع) نیز بر همه انبیاء الهی برتر دارند یا خیر؟ در جواب باید گفت که براساس دیدگاه مذهب بر حق شیعه امامان معصوم همچون پیامبراکرم(ص) بر همه رسولان الهی جز حضرت ختمی مرتبت برتری دارند.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه خاتمیت یکی از دلایل برتری رسول خدا(ص) نسبت به دیگر انبیاء است، تصریح کرد: حره بنت حلیمه سعدی از نواده های سعدیه، دایی حضرت ختمی مرتبت در مناظره با حجاج ثقفی، برتری امیرمؤمنان(ع) را نه تنها بر خلفای پیشین بلکه بر سایر انبیاء الهی جز پیغمبر اسلام(ص) یادآور می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: حره بنت حلیمه در باب مقایسه مولای متقیان با حضرت آدم(ع) با تمسک به آیات قرآنی بیان می کند که آدم دچار خطا شده و از بهشت رانده شد، اما حضرت علی(ع) به پاس خدمت به مردم از سوی خداوند در سوره دهر مورد خطاب «و کان سعیکم مشکورا» قرار می گیرد.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: ۱۶ آیه از سوره دهر مرتبط با امام علی(ع)، همسر و فرزندانش است که پس از سه روز روزه گرفتن، طعامشان را به فقیر، یتیم و اسیر عطا کردند و خداوند در باب تقدیر از چنین عملی عبارت «و کان سعیکم مشکورا» را بیان کرد.

وی در پایان در رابطه با استدلال های حره بنت حلیمه در اثبات برتری مولای متقیان گفت: حره بنت حلیمه در اثبات برتری امام علی(ع) نسبت به حضرت نوح و لوط(علیهم السلام) یادآور شد که همسران آن دو علی رغم زندگی در خانه پیغمبران اما با دشمنان مرتبط بوده و به خیانت سیاسی دچار شدند در حالی که سیده نساء العالمین در خانه مولای متقیان به زندگی مشغول بود.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین