عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۲۳۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
قائم مقام شورای عالی قرآن:
قائم مقام شورای عالی قرآن، انقلاب اسلامی را نوری برای رشد کشور دانست و گفت: قبل از انقلاب فعالان قرآنی کارهایی انجام می‌دادند اما چون حکومت پرچم‌دار نبود، کارها رشد نمی‌کرد، حکومت طاغوت ما را از ارادت به قرآن دور نگه‌ داشت.
عقیق:عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست تبیین دستاوردهای قرآنی انقلاب گفت: حقیقتاً انقلاب اسلامی قرآن را احیا کرد و بدون تردید موفقیت‌های زیاد و پرشماری در این زمینه داشتیم. اما با نگاه به گذشته باید راه آینده را هم ترسیم کنیم. باید برای دهه آینده انقلاب جنبه مردمی بودن فعالیت‌ها را تقویت کنیم و نهادهای مردمی به موازات فعالیت‌های دولتی فعال شوند و در زمینه‌های مختلف هنرهای قرآنی فعالیت صورت گیرد.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقدمه بودن حفظ و تلاوت اشاره کرد و گفت: باید همه راه‌ها طبق گفته رهبر معظم انقلاب به عمل به قرآن کریم ختم شود و در این زمینه به جز حفظ و تلاوت باید آموزش‌ها و پژوهش‌ها هم بکار گرفته شود.

وی به ضرورت تولید محتوا اشاره کرد و گفت: باید تولید محتوا در همه حوزه‌های فرهنگی برمبنای قرآن باشد تا حدی که محتوای فیلم‌ها را هم براساس قرآن تهیه کنیم. چندی پیش وزیر ارشاد همه معاونت‌ها را مکلف کرده که در زمینه قرآن بیاندیشند و فعالیت کنند.

فقهی‌زاده به حضور قرآن در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: شاید محتوای تولید شده در فضای مجازی 10 درصدش هم قرآنی نباشد و باید در این زمینه فعال باشیم. همچنین ما پرچم‌دار معارف اهل بیت(ع) هستیم و باید در زمینه بین‌الملل فعالیت کنیم چون دشمن هجمه‌های زیادی راه انداخته که قرآن شیعه قرآن نیست و ما باید با اعزام قاریان و حافظان به خارج از مرزها به تبلیغ و اثبات حقانیت انقلاب و تشیع بپردازیم.

در ادامه سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن با ذکر خاطره‌ای به بیان دستاوردهای قرآنی انقلاب پرداخت و گفت: اوایل انقلاب من در مشهد در حوزه علمیه درس می‌خواندم، آنجا از من خواستند که به طلاب آموزش دهم من هم به آموزش قرائت به طلاب پرداختم اما در ادامه به من اعتراض شد که این گونه آموزش‌ها به کار ما نمی‌آید و اگر می‌خواهی قرآن یاد بدهی درست یاد بده.

سرابی ادامه داد: آن زمان تعداد حافظان قرآن به قدری کم بود که تنها یک حافظ قرآن در حوزه علمیه داشتیم و همه او را به دلیل حافظ قرآن بودنش حافظ صدا می‌کردند. چندی پیش در همایشی درباره فعالیت‌های قرآنی طلاب در مشهد بود که در آنجا صدها قاری و حافظ معرفی شدند که این از برکات انقلاب است.

وی با بیان اینکه حکومت طاغوت ما را از ارادت به قرآن دور نگه داشت گفت: انقلاب اسلامی جرقه و نوری بود که انرژی زیادی را آزاد کرد اما اگر حکومت و دولت پشتیبانی نکند حتی اگر مردم هم علاقه‌مند باشند اتفاق زیادی نمی‌افتد. زمان قبل از انقلاب فعالان قرآنی کارهای زیادی انجام دادند اما چون حکومت پرچم‌دار نبود و مانع هم می‌شد کارها رشد چندانی نمی‌کرد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین