عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۲۰۰
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
مدیر بنیاد بین‌المللی دعا از انتشار کتاب «صحیفه حیدریه» خبر داد.

عقیق:«علی محمد بروجردی» مدیر بنیاد بین المللی دعا در گفت‌وگویی از انتشار کتاب «صحیفه حیدریه» خبر داد و گفت: این کتاب شامل 414 دعای امیرالمومنین (ع) و تمام زیارت نامه‌های آن حضرت است.

وی با بیان این مطلب که در تدوین این کتاب سعی شده از تمام منابع روایی رسمی استفاده شود، افزود: برای جمع آوری این دعاها از 68 منبع روایی از جمله کتب اربعه، تحف العقول، ارشاد القلوب، کامل الزیارات، مکارم الاخلاق، تفسیر قمی، المحاسن و ... استفاده شده است.

مدیر بنیاد بین المللی دعا یادآور شد: این کتاب به زبان عربی و در 450 صفحه از سوی انتشارات بنیاد بین المللی دعا تولید شده است.

گفتنی است، این بنیاد تاکنون بیش از 40 جلد کتاب با محوریت دعا و زیارت منتشر کرده است. یکی از اصلی‌ترین این منشورات تدوین مجموعه نفیس و مرجع «المعجم الموضوعى لادعیة المعصومین ع» است که براى اولین بار در تاریخ تشیع تمامى ادعیه معصومین در یک مجموعه واحد و به صورت موضوعى گردآورى و تهیه و تنظیم شد و مورد توجه خاص بزرگان حوزه و اساتید محترم و فضلا قرار گرفت. همچنین تاکنون بیش از 17 جلد از منشورات این بنیاد به زبان‌هاى انگلیسى، فرانسوى، اردو و ترکى آذرى تهیه و تولید شده است.

همچنین تولید کتاب آموزشى با محوریت کلیات مباحث دعا و زیارت و ذکر براى مؤسسه قدیم الاحسان (که در حوزه امور مادحان و شاعران اهل بیت فعالیت دارند) از دیگر افتخارات بنیاد محسوب مى‏‌شود.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین