عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۱۶۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۵
استاد حوزه علمیه همدان مطرح کرد:
حجت الاسلام و المسلمین طاهری خاطرنشان ساخت: امروز در دنیا می بینیم که پارتی بازی ها و کنار گذاشتن قوانین برای مسئولان چه آسیبی به بدنه اجتماع زده است اما خدای تعالی همه نظام خلقتش بر سر اصول است.
عقیق:حجت الاسلام حسن طاهری، استاد حوزه علمیه همدان، شب گذشته در مسجد مدرسه آیت الله آخوند(ره) گفت: ماه رمضان ماه استجابت دعا و نزدیکی به خدای تعالی است.

وی ادامه داد: گاهی اوقات بندگان از خدای تعالی در خواستی دارند که شاید شرایط آن دعا فراهم نیست به همین سبب دعا به سرعت اجابت نمی شود و این بدان معنا نیست که خدای تعالی به فکر بندگان نیست.

استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ» گفت: با توجه به مفاد این آیه به صورت مطلق اگر خدای تعالی بخواهد به صورت مطلق دعای بندگان را استجابت کند، قعطا در نظام آفرینش هرج و مرج پیش خواهد آمد.

وی ادامه داد: امروز در دنیا می بینیم که پارتی بازی های و کنار گذاشتن قوانین برای مسؤولان چه آسیبی به بدنه اجتماع زده است اما خدای تعالی همه نظام خلقتش بر سر اصول است.

حجت الاسلام طاهری ابراز داشت: حضرت موسی(ع) از خدای تعالی خواست که فرعون از بین برود و این مساله بعد از 40 سال و با فراهم آمدن شرایط به دست آمد.

وی در ادامه افزود: انسان ها در جامعه شاید به همدیگر ظلم کنند و مرتکب حق الناس های فراوانی شوند و در عین حال از خدای تعالی در قبال حق خود مغرور بوده و با دستور از خدای تعالی چیزی مسئلت کنند اما این مساله را فراموش کرده اند که دنیا بر سر اصول استوار است.

استاد حوزه علمیه همدان اظهار کرد: دنیا دارای رمز و راز فراوانی است که ما از آنها بی خبریم؛ برای مثال زمانی که بنی اسرائیل آمدند نزد نبی خدا او به آنها دستور کشتن گاوی با شرایط خاص را داد و آنها در مرحله اول این مساله را باور نکردند اما با انجام این عمل فرد کشته شده زنده شد.

وی در پایان گفت: دعا آدابی دارد و اخلاص و بندگی در اجابت این امر نقشی مهم و کلیدی را بازی خواهد کرد و مومنان و روزه داران میهمانی الهی نباید از دعا در زمان افطار غافل شوند.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین