عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۱۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
با توجه به اتمام زمان ثبت‌نام زائران حج تمتع سال 97، خرید و فروش فیش حج سال جاری امکان‌پذیر نیست و عاشقان این سفر معنوی در سال‌های آینده می‌توانند برای اعزام به دفاتر رسمی سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.
عقیق:خرید و فروش فیش‌های حج موضوعی است که به دلیل طولانی بودن مدت انتظار عاشقان این سفر معنوی، همواره مورد توجه قرار دارد، به طوری که هر ساله افرادی سودجو نیز در این امر موجب بروز تخلفات و متضرر شدن برخی علاقه‌مندان به سفر حج تمتع می‌شوند.

بر اساس مذاکرات و تفاهم‌نامه مسؤولان سازمان حج و زیارت کشورمان با وزارت حج عربستان، مقرر شد طرف عربستانی امنیت، کرامت و عزت زائران ایرانی خانه خدا را تأمین کنند تا مشکلی در روند حج ایجاد نشود.

با این تفاهم‌نامه و قول مساعدت مسؤولان، برنامه‌ریزی برای برپایی حج تمتع سال 97 از سال گذشته آغاز شد. بر همین اساس اولویت‌های حج اعلام و نام‌نویسی زائران هفته‌های گذشته به اتمام رسید.

با توجه به اتمام زمان ثبت‌نام و قرارگیری زائران خانه خدا در کاروان‌ها، امکان تغییرات وجود ندارد؛ چرا که هر کدام از زائران خانه خدا باید علاوه بر حضور در یکی از کاروان‌ها، مراحل پزشکی و جلسات آموزشی را طی کنند.

بر همین اساس، با اتمام زمان ثبت‌نام زائران حج تمتع سال 97 دیگر خرید و فروش فیش حج سال جاری امکان‌پذیر نیست و به گفته حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت حتی اگر کسی فیش دارای اولویت برای حج 97 داشته باشد و بخواهد جایگزین موارد انصرافی شود، باید این موضوع را از دفاتر مجاز پیگیری کند.

به گزارش فارس، در حج تمتع سال جاری بیش از 85 هزار ایرانی به این سفر معنوی مشرف می‌شوند که اولین اعزام از 27 تیرماه خواهد بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین