عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۱۳۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
مرجع تقلید شیعیان گفت: باید مراقب جوانان و نوجوانان باشیم چون خطر دشمن در این زمان بسیار زیاد است اما آشنایی و حضور در جلسات قرآن سبب حفظ آن‌ها در برابر این خطرات می‌شود.
عقیق:آیت الله مکارم شیرازی ظهر دیروز در مراسم جزء خوانی قرآن کریم که در شبستان حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین (ع) اظهار داشت: افرادی هستند که از روزه جز تشنگی و گرسنگی چیزی به دست نمی‌آورند و کسانی هستند شب که زنده داری می‌کنند اما غیر بی خوابی حاصلی برای آن‌ها ندارد.

وی با اشاره به لزوم بهره گیری از برکات ماه مبارک رمضان افزود: انسان باید شب زنده داری و روزه داری‌اش برای رضای الهی باشد، باید دعا کنیم خدا ما را از خواب عفلت بیدار کند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه ای از قران کریم ادامه داد: رسول خدا به وسیله قرآن انسان را از خداب غفلت بیدار کرد، باید ضمن قرائت قرآن با معانی آن آشنا شویم، قرآن انسان را بیدار می‌کند و سبب رستگاری می‌شود.

استاد حوزه علمیه گفت: قرآن خود را معرفی کرده و می‌گوید آیات الهی مردم را از ظلمت و گناه دور می‌کند، باید ضمن تمسک به قرآن کریم در زندگی رضای الهی مدنظرمان باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به آثار و برکات انقلاب اسلامی تصریح کرد: در گذشته تعداد بسیار کمی در مجالس قرآن شرکت می‌کردند اما امروز هزاران نفر در جلسات قرآن شرکت می‌کنند، جوانان باید توجه ویژه ای به قرآن کریم داشته باشند و فرزندان خود را از سنین کودکی با قرآن آشنا کنیم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطر نشان کرد: باید مراقب جوانان و نوجوانان باشیم چون خطر دشمن در این زمان بسیار زیاد است اما آشنایی و حضور در جلسات قرآن سبب حفظ آن‌ها در برابر این خطرات می‌شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین