عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۲
کارشناس علوم دینی:
حجت الاسلام سرافراز گفت: در ماه رمضان هر نوع زمینه برای توجه به خداوند متعال فراهم است، اما آنچه که باعث می شود انسان از این فضیلت ها و برکات دور شود، غفلت بوده است.
عقیق:حجت الاسلام  مسعود سرافراز در گفت وگویی در اصفهان، پیرامون فضیلت ماه مبارک رمضان و راهکارهای خود سازی دراین ماه اظهار کرد: در باب فضیلت ماه رمضان، همین بس  که در حدیث قدسی  آمده است« الصوم لی و أنا اجزی به..»  روزه براي من است و من خودم  پاداش آن هستم.

 وی با بیان اینکه در این حدیث بسیار نکته لطیفی دارد که تنها عملی که خداوند خود را پاداش آن می داند، روزه است، گفت: این حدیث نشان از اوج اهمیت این عبادت است .

 استاد حوزه عنوان کرد: روزه تنها عبادتی است  که ریا در آن وجود ندارد، چرا که در خارج از ماه رمضان، اگر کسی روزه دار باشد تا به زبان خود نیاورد، کسی متوجه نمی شود، یعنی بی ریاترین و خالص ترین عبادت می تواند روزه دارد می باشد.

حجت الاسلام سرافراز اذعان کرد: روزه مراتبی دارد، روزه عام پرهیز از آشامیدن و خوردن ومبطلات روزه هست و روزه خاص، توجه قلبی و دورشدن اعضا و جوارح از گناه و روزه خاص الخاص که بسیار مشکل است و ویژه اولیا الله است و البته می توان با تلاش به آن رسید این بوده که جز خدا در فکرو ذهن و عمل ما نباشد.

وی در توضیح راهکارهای خودسازی و بهره مندی از برکات این ماه پرفضیلت افزود: ماه رمضان هر نوع زمینه برای توجه به خداوند متعال فراهم است، اما آنچه که باعث می شود انسان از این فضیلت ها و برکات دور شود، غفلت بوده است.

امام جمعه فولادشهر گفت: بلای جان انسانی که قصد سیر و سلوک در مسیرالی الله را دارد، توجه و پرهیز از غفلت است،ریشه بسیار بدبختی ها ما درهمین امر است و این توجه در سایه ذکر محقق می شود و ذکر هم فقط ذکر زبانی نیست.

وی بیان کرد: توجه قلبی به خداوند بالاترین ذکراست، اگر اینگونه شد، انسان می تواند از نورانیت و برکات این ماه بیشترین بهره را ببرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین