عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۰۸۳
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۱۱
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای تحکیم ارتباط میان خالق و مخلوق است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی در گفتگویی با اشاره به این که با آغاز ماه مبارک رمضان، باب رحمت الهی به روی بندگان گشوده می شود، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماهی است که حتی خوابیدن و نفس کشیدن انسان نیز در آن عبادت است و این در حالی است که دیگر ماه های سال چنین ویژگی منحصر به فردی ندارند.

وی با بیان این که رمضان همچنین فرصتی بسیار مناسب برای تقرب و ایجاد ارتباطی قوی و مستحکم میان خالق و مخلوق است، افزود: ماه رمضان بهترین فرصت برای سیر و سلوک الی الله است و ما باید قدر این فرصت کم نظیر و بلکه بی نظیر را بدانیم و از آن در مسیر کسب سعادت دنیا و آخرت نهایت استفاده را ببریم.

قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) همچنین با تاکید بر این که ماه رمضان، ماه مغفرت و رحمت است و برپایه روایات، شخصی که در این ماه آمرزیده نشود، بدبخت و شقی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: در طول این ماه، درهای جهنم بسته است و شیطان در غل و زنجیر قرار دارد، تا بندگان خدا از این فرصت بی نظیر جهت کسب فضایل و نیز دوری از رذایل ، استفاده و در پناه تفکر و عبادت خالصانه ، زمینه سعادتمندی دنیا و آخرت خود را فراهم نمایند.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم(ص) در حدیث گهرباری می فرمایند:" ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهی است که خداوند در آن حسنات را می‏افزاید و گناهان را پاک می‏کند و آن ماه برکت است."


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین