عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۰۵۹
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۹
شرفخانی در نشست خبری مطرح کرد
معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف از اجرای طرح ضیافت الهی در ۲۴۵۱ امامزاده کشور خبر داد و گفت: در این طرح با برنامه‌های مختلف از جمله جشن رمضان، خیمه‌های معرفت، خدجه مادر امت، قرار ماه نهم و ... پذیرای روزه‌داران خواهیم بود.
عقیق:نشست خبری طرح ضیافت الهی و برنامه‌های قرآنی سازمان اوقاف در ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام احمد شرفخانی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف برگزار شد.

در این نشست شرفخانی طی سخنانی با اشاره به مأموریت‌های سازمان اوقاف گفت: سازمان اوقاف در موضوعاتی مانند مدیریت بقاء امامزادگان و موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفان، برنامه‌های قرآنی، اطعام نیازمندان و ایجاد فضای معنوی در جامعه به وسیله بقاء متبرکه امامزادگان برنامه‌های مختلفی دارد که در ایام ماه رمضان طرح ضیافت الهی توسط این سازمان انجام می‌شود.

وی از اجرای این طرح در 2 هزار و 451 امامزاده کشور خبر داد و گفت: طرح ضیافت الهی جهت ترویج معارف قرآنی و نشر معارف دینی برنامه‌ریزی شده که با حضور مبلغان حوزه‌های علمیه سراسر کشور به اجرای برنامه‌هایی چون سخنرانی، تفسیر قرآن، بیان احکام، نشر معارف دینی و نماز جماعت اجرا خواهد شد.

وی از برپایی خیمه‌های معرفت خبر داد و گفت: از دیگر برنامه‌های ما در طرح ضیافت الهی برپایی خیمه‌های معرفت است که در آن به ارائه مشاوره، پاسخ به شبهات دینی، بیان احکام و اجرای برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان خواهیم پرداخت.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف از برگزاری جشن رمضان در امامزادگان کشور خبرداد و گفت: برنامه جشن رمضان از دیگر برنامه‌های ما است که در بقاء امامزادگان به صورت استیجی برگزار می‌شود، همچنین کرسی تفسیر قرآن کریم هم در هزارو 250 امامزاده برگزار خواهد شد که بر مبنای تفسیر یک جلدی حجت‌الاسلام قرائتی ارائه می‌شود، البته برنامه افطاری ساده هم از دیگر برنامه‌های ما است که در هزار و 800 امامزاده اجرا خواهد شد.

شرفخانی از اجرای برنامه ویژه خواهران خبرداد و گفت: آموزش سبک زندگی با عنوان به رنگ خدا برنامه ویژه خواهران است که در آن مهارت‌های فردی، تحکیم خانواده و تربیت فرزند آموزش داده می‌شود همچنین ویژه برنامه «خدیجه مادر امت» در روز رحلت حضرت خدیجه اجرای خواهد شد.

وی از اجرای برنامه جشن میلاد امام حسن(ع) خبرداد و گفت: این جشن در نیمه ماه رمضان برگزار و ما از فرصت آن برای اجرای طرح موّدت استفاده می‌کنیم تا به ترویج احسان و نیکوکاری بپردازیم همچنین برنامه‌های لیالی قدر هم در 2500 امامزاده برگزار خواهد شد، البته امسال هم مانند سال گذشته موضوع مناجات‌خوانی در دستور امامزادگان قرار دارد و در ایام افطار تا سحر برنامه مناجات‌خوانی، قرائت دعای ابوحمزه ثمالی برگزار می‌شود و برخی امامزادگان سحری هم در خدمت علاقه‌مندان خواهند بود.

شرفخانی از اجرای طرح قرار ماه نهم در فضای مجازی خبرداد و گفت: پورتال راسخون که متعلق به سازمان اوقاف و امور خیریه است برنامه‌های ویژه‌ای در پاسخ به برخی هجمه‌های دشمنان در مناسبت‌ها پرداخته و از این طریق کلیپ‌های کوتاه تصویری، فایل‌های صوتی، انیمیشن و متن ادبی و عکس نوشته با موضوعات مختلف ویژه مناسب‌های مختلف طراحی شده و قصد داریم این آثار تولیدی را بدون آرم و لوگو در اختیار همه نهادهای مردمی و دولتی قرار دهیم تا به نشر آن در فضای مجازی بپردازند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین