عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۶۰۱۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
امام صادق (ع) در حدیثی به ثواب روزه سه روز پایانی ماه شعبان المعظم اشاره می‌کند.
عقیق: در این روزها شاهد آخرین ساعات پایانی شب و روز ماه شعبان المعظم هستیم، ماهی که پیامبر اکرم (ص) آن را ماه خویش خواند، ماهی که شأنی عظیم‌تر از ماه رجب دارد، ماهی که در پی آن، ماه مهمانی خداوند است و شأنی بیش از ماه شعبان دارد. ماه رمضان آنقدر نزد خداوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که 2 ماه رجب و شعبان را برای تزکیه و شسشتوی قلوب بندگان قرار داد تا با ظاهر و باطنی پاک به مهمانی الهی وارد شویم، اما در میان اهل بیت (ع) باز هم محبت کردند و ما را به روزه داشتن روزهای پایانی ماه شعبان دعوت کرده‌اند.

امام صادق (ع) در اهمیت این امر می‌فرماید:

«مَنْ صَامَ ثَلَاثَةَ أَیَّامٍ مِنْ آخِرِ شَعْبَانَ وَ وَصَلَهَا بِشَهْرِ رَمَضَانَ کَتَبَ اللَّهُ لَهُ صَوْمَ شَهْرَیْنِ مُتَتَابِعَیْن»؛

هر کس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگیرد و به روزه ماه رمضان وصل کند خداوند ثواب روزه دو ماه پی در پی را برایش محسوب می‏‌کند.

منبع: من لا یحضره الفقیه ج 2 ، ص 94 - امالی صدوق، ص670

بی‌تردید عمل به توصیه‌های اهل‌بیت(ع) در موضوعات مختلف اخلاقی، اعتقادی و ... بهترین و آسان‌ترین راهکارها برای شبیه کردن خود به آن بزرگواران است. آنان به‌ عنوان برترین هادیان بشریت، قطعاً مصلحت محبان و شیعیانشان را در دنیا و آخرت بیش از هر کس دیگری می‌دانند. یک رفتار ساده اما اثرگذار و ارزشی که خوب است به آن اهتمام بورزیم، حرف‌شنوی از ائمه اطهار(ع) حتی در جزئی‌ترین مسائل است.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین