عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۹۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
ماه مبارک رمضان/
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مساجد مهم‌ترین پایگاه ارتباط خلق و خالق هستند و متولیان مساجد باید به این نکته توجه کنند تا فضای مساجد را در ماه مبارک رمضان برای مؤمنان هر چه بهتر آماده کنند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین نکونام محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، به مناسبت گرامیداشت دهه تکریم مساجد گفت: مساجد بهترین مکان برای تربیت انسان‌هاست.  باید مساجد را از لحاظ ظاهر و محتوا مهیا کنیم تا مؤمنان بتوانند به طور کامل از این فضای معنوی بهره ببرند.

وی با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و ضرورت آمادگی مسلمانان برای ورود به این ماه مبارک اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه رحمت و نورانیت و فضیلت است، ورود به این ماه مبارک نیازمند مقدماتی از جمله استغفار و روزه داری، کمک به نیازمندان و خدمت به مردم است تا پروردگار متعال بندگان خود را در مهمانی خود بپذیرد و اگر این آمادگی نباشد بهره لازم را از این ماه نخواهیم برد.

حجت‌الاسلام نکونام در ادامه افزود: آماده کردن فضای عمومی جامعه از ضروریات مهیا شدن برای ورود به ماه مبارک رمضان است و مساجد یکی از فضاهای عمومی تاثیرگذر در جامعه است که باید این مکان مقدس را برای استقبال از ضیافت الهی آماده بندگان خدا کرد.

نماینده ولی فقیه در چهار محال بختیاری با بیان اینکه مساجد از مهم‌ترین ظرفیت‌های جامعه امروز است، گفت: مساجد از گذشته عامل پیوند بین جامعه توحیدی و پروردگار متعال بوده است و مردم در این مکان‌های مقدس از مشکلات و سرگرمی‌های دنیا جدا و فکر و ذکرشان خداوند متعال می‌شود. 

حجت الاسلام نکونام بیان داشت: مساجد مهم‌ترین پایگاه ارتباط خلق و خالق هستند و متولیان مساجد باید به این نکته توجه کنند تا فضای مساجد را در ماه مبارک رمضان برای مؤمنان هر چه بهتر آماده کنند.

نماینده ولی فقیه در چهار محال بختیاری در پاسخ به این سؤال که ویژگی‌های مسجد طراز اسلامی کدام است، گفت: اسلام ناب یعنی اسلام سازنده، اسلام عزت بخش به مسلمانان، اسلام ارتقابخش جامعه اسلامی، اسلام استقلال بخش به جامعه و تلاش در پیشرفت جامعه و رونق بخش اقتصادی است ولی متأسفانه امروزه به نام اسلام مسلمانان را می‌فروشند و عزت و حیثیت مسلمانان را به باد می‌دهند و کشورها را ذلیل مستکبران می‌کنند.

وی در ادامه به چند ویژگی مسجد طراز اسلامی اشاره کرد و گفت: هدف از انقلاب اسلامی زنده کردن اسلام ناب محمدی است و قطعاً در درون کشور اسلامی ایران همه چیز باید هم طراز اسلام ناب باشد؛ مساجد ما باید به گونه‌ای باشد که در آن انسان عزت‌بخش به جامعه اسلامی، انسان عزتمدار، انسان مؤمن، بصیر، عالم، مجاهد و ستیزه‌گر با عناد و کفر و شرک و انسان خدمتگزار به بشریت تربیت شود و به جامعه اسلامی تحویل دهد تا به عنوان یک مسجد طراز اسلامی از آن نام برد.

وی در پایان گفت: جهان اسلام به دنبال اسلام ناب است و همه باید تلاش کنیم تا این اسلام به طور کامل شکل بگیرد. مساجد نیز در این عرصه نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری دارند و باید از این ظرفیت نهایت بهره را برد.

گفتنی است همه ساله و پیش از ماه مبارک رمضان در ایامی با نام دهه تکریم و غبارروبی مساجد، نمازگزاران و کارگزاران مسجدی با حضور در مساجد به تکریم و نظافت این مکان الهی می پردازند.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین