عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
آیت‌الله نوری‌همدانی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: دیگر فریب اینکه آمریکا از برجام بیرون رفت و فرانسه و انگلستان در برجام مانده‌اند را نخوریم، ما باید هوشیار باشیم و این‌طور نباشد که ماندن آن‌ها در برجام نقشه‌ای در برابر ما باشد، به ماندن این کشورها در برجام نباید خوش‌‌بین بود.
عقیق:آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به‌پیش رو بودن ماه رمضان اظهار داشت: امیدواریم هرکدام از طلاب و روحانیون مدرس در حوزه‌های علمیه شوند.

وی با اشاره به تعطیلات ماه رمضان و ایام تابستان حوزه‌های علمیه خطاب به طلاب و روحانیون گفت: باید برای درس و اشتغال برنامه‌ای داشته باشید، و لازم است طلاب برای خود برنامه داشته و همچنین با حوزه‌های علمیه مرتبط باشید.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: سابقاً کار حوزه‌های علمیه فقط منحصر به درس و آموختن علم بود اما انقلاب اسلامی کار طلاب و روحانیون را سخت‌تر کرد، چراکه بنا به گفته مقام معظم رهبری اتاق فکر دشمن اتاق جنگ است، دشمن انقلاب را همچون کابوسی برای خود تلقی می‌کنند بنابراین نباید علما ساکت باشند.

وی ابراز کرد: بر اساس حدیثی از امام صادق(ع) علمای شیعه مرزداران امت هستند، آنان که تابع شیطان هستند در آن‌طرف مرز قرار دارند، علمای شیعه اجازه نمی‌دهند که به شیعیان صدمه‌ای وارد شود.

آیت‌الله نوری همدانی ادامه داد: مجاهدانی که به جنگ می‌روند از ابدان دفاع می‌کنند اما علمای شیعه ثوابشان بیش از همه است، لازم است که آگاه بوده و دوستان را از نفوذ دشمن حفظ کنیم.

وی با اشاره به مسدودسازی تلگرام گفت: امروز با پیشرفت تلگرام‌ها دشمن به آنچه در دست ملت هست دسترسی دارند، باید بتوانیم جلوی فضای مجازی خارجی را ببندیم چراکه بنا به گفته مقام معظم رهبری جلوی قدرت دشمنان باید گرفته شود و باید سعی کرد فضای داخلی مجازی را تقویت و فضای مجازی خارجی را به هر وسیله جلویش را بگیریم.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به خروج ترامپ از برجام که از نظر خودشان مهم است، گفت: چهل سال است که آمریکا با گفتن دروغ که اعتمادی به او نیست از راه تهاجم جنگی و تحریم واردشده است از اول هم فریاد زدیم که با آمریکا نمی‌توان عهدی بست، اما تجربه کردند و دیدند که با آمریکا نمی‌توان پیمانی بست.

وی تأکید کرد: همیشه پیشرفت، قیام و جهاد از سوی انسان‌های متحرک بوده است، بنابراین هیچ‌گاه نباید در برابر دشمن ساکت و بی‌تفاوت بود، آنچه بر همه معتقدان انقلاب لازم است این است که همه در برابر حرف دشمنان محکم باشند و دیگر فریب اینکه آمریکا از برجام بیرون رفت و فریب فرانسه و انگلستان را نخوریم، ما باید هوشیار باشیم و این‌طور نباشد که ماندن آن‌ها در برجام نقشه‌ای در برابر ما باشد، بنابراین به ماندن این کشورها در برجام نباید خوش‌بین بود.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: ایران باید به فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود ادامه دهد، همه مردم و مسئولان بر محور فکر و اراده مقام معظم رهبری حرکت کرده و از ایشان اطاعت کنند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین