عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۹۲۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۴
آیت الله مصباح یزدی:
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) هدایت مردم در امور دینی را بالاترین کرامت الهی در حق انسان‌ها برشمرد و بیان داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، بهترین شرایط برای نشر آموزه‌های دینی در جامعه به وجود آمده است که وظیفه علما و مبلغان دین را سنگین بیشتر نموده است.
عقیق:آیت الله مصباح یزدی شامگاه سه شنبه در دیدار اساتید و جمعی از دست اندرکاران طرح ولایت در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهارداشت: شرکت کنندگان طرح ولایت توجه داشته باشند این مجموعه گردهم آمده، حاصل موفقیت ده ها نفر در شصت سال است که توانستند چنین مجموعه ای را فراهم کنند که حکم شمای کلی از دین دارد و تلاش بیشتر و بهتر شود و در آینده پیرامون هریک از مباحث مطالعاتی صورت گیرد. 

استاد برجسته حوزه علمیه قم افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، فرصت‌ها و امکانات فراوانی برای نشر تعالیم دینی درجامعه به وجود آمد که من تأثیرگذار‌تر و نتیجه بخش‌تر از طرح ولایت ندیده‌ام.

ایشان با بیان این که در دنیایی که خداوند آن را آفرید و با گذشت زمان عظمت آن بیشتر بر ما مشخص می‌شود، گفت: خداوند علم را به وسیله انبیا و ائمه(ع) خود به ما رسانده است و ما امروز میراث‌داران آن علم هستیم.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: باید بدانیم که جانشین خداوند در زمین هستیم؛ از این رو آموزه‌ها و ارزش‌های الهی که به وسیله انبیا و اولیای الهی به ما رسیده است را خوب بشناسیم، به آن عمل کنیم و به دیگران نیز ارائه کنیم.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)هدایت مردم در امور دینی را بالاترین کرامت الهی در حق انسان‌ها برشمرده و بیان داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، بهترین شرایط برای نشر آموزه‌های دینی در جامعه به وجود آمده است که وظیفه علما و مبلغان دین را سنگین و بیشتر نموده است.

ایشان افزود: پیش از انقلاب علما و اندیشمندان دینی مدت‌ها نشست‌های فراوانی برگزار می‌کردند تا راهی را برای گسترش دین در جامعه پیدا کنند که نتایج این نشست‌ها، کارهای کوچکی بود که قابل اجرا می‌شد؛ حال امروز باید فرصت  به دست آمده را غنیمت بشماریم و حداکثر استفاده را ببریم.

آیت‌الله مصباح یزدی با ابراز خرسندی از برگزاری طرح ولایت خاطرنشان کردند: امروز با وجود فضای دینی در جامعه و امکانات فراوان تبلیغی، راه‌های زیادی در نشر آموزه‌های اسلامی و تبلیغ دین وجود دارد، ولی بنده در این 60سالی که در حوزه هستم،‌ تأثیرگذارتر، بهتر و کم‌هزینه‌تر از طرح ولایت ندیده‌ام.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: در این میان تلاش اساتید این طرح و اخلاصی که به کار می‌برند می‌تواند بالاترین بهره‌وری را از این طرح ارائه نماید.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین