عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸
مدیر کل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف از آغاز طرح زائران حرم حسینی(ع) از امروز خبر داد و گفت: 650 نفر از زائران باراولی از دقایقی پیش با بدرقه جمعی مسئولان و مردم از مرز ایلام به عتبات عالیات اعزام شدند.
عقیق:حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی؛ مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه یکی از نیات موقوفات کشور که در سامانه جامع به ثبت رسیده اعزام زائران باراولی به زیارت حرم امام حسین(ع) است، اظهار کرد: این طرح برای پنجمین سال متوالی و از امروز پانزدهم اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و براساس آمار اعلامی ادارات اوقاف کشور در این دوره 650 نفر از زائران باراولی به عتبات عالیات مشرف خواهند شد.

وی با بیان اینکه این زائران در مدت حضور خود در کشور عراق سه روز در شهر نجف، چهار روز در شهر کربلا و دو روز در شهر کاظمین حضور دارند، گفت: برنامه‌های سخنرانی و مداحی در جوار حرم‌های مطهر ائمه اطهار(ع)، حضور در مسجد کوفه، سهله و حنانه و قرائت دعای کمیل و ندبه در خیمه‌گاه حسینی از برنامه‌های زیارتی در طرح ملی اعزام زائران حرم حسینی است.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به آثار و خدمات وقف در حمایت و خدمت‌رسانی به افرادی که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده‌اند، تصریح کرد: در مجموع 900 موقوفه و یک هزار و 125 نیت مرتبط با کمک به زوار عتبات عالیات در کشور وجود دارد که در قالب این طرح عواید آن صرف حمایت از افرادی می‌شود که تاکنون به عتبات عالیات مشرف نشده‌اند.

عادلی با اشاره به اینکه مراسم بدرقه این زائران عصر امروز در استان ایلام و در مجتمع لاله انجام می‌شود، تأکید کرد: طرح ملی زائران حرم حسینی(ع) با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات کمک به زوار عتبات عالیات، زوار فقیر، زوار مستمند و کرایه زوار ائمه با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: سال گذشته هم تعداد 475 زائر از محل اجرای نیات واقفان از این طرح بهره‌مند شدند.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف در پایان تأکید کرد: با اجرای طرح ملی زائران حرم حسینی طی پنج سال اخیر بیش از 2 هزار و 775 زائر باراولی به‌صورت رایگان از خدمات این طرح بهره‌مند شده‌اند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین