عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور عنوان کرد؛
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: امسال با توافقاتی که با طرف عراقی داشتیم، مقرر شد مرز خسروی حداقل یک ماه قبل از اربعین بازگشایی شود تا زائران به راحتی بتوانند از مرز خارج شوند.
عقیق:شهریار حیدری مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در گفت‌وگوییبا اشاره به لزوم خدمت‌رسانی به زائران اربعین، اظهار داشت: سال گذشته مرز خسروی پیش از اربعین حسینی بسته شد و طرف عراقی به دلیل امنیتی اجازه بازگشایی این مرز برای تردد زائران را نداد.

وی با بیان اینکه امسال با تدابیر اتخاذ شده و جلساتی با مسؤولان عراقی قرار است مرز خسروی برای اربعین بازگشایی شود، افزود: امسال با توافقاتی که با طرف عراقی داشتیم، مقرر شد مرز خسروی حداقل یک ماه قبل از اربعین بازگشایی شود تا زائران به راحتی بتوانند از مرز خارج شوند.

حیدری با اشاره به مشکلاتی که سال‌های گذشته در مرز مهران ایجاد شد، گفت: در سال‌های گذشته برخی بدون ویزا وارد کشور عراق شدند، اما امسال هیچ کسی بدون ویزا از مرزها نمی‌تواند خارج شود.

وی با بیان اینکه اگر کسی غیررسمی از کشور خارج شود، دولت عراق امسال هیچ گونه مدارایی نمی‌کند و با آن‌ها برخورد جدی خواهد شد، افزود: امسال همه زائران باید ویزای اربعین اخذ کنند و بدون ویزا امکان خروج از کشور را ندارند. در صورتی که کسی بدون ویزا قصد خروج داشته باشد، با آن‌ها به عنوان تجاوز مرزی برخورد می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین