عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۷۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱
«#قدمی_برداریم»/نجم الدین شریعتی:
مجری برنامه تلویزیونی «سمت خدا» گفت: اگر قرار است بایستیم، برخیزیم و در نهایت بدویم، باید ابتدا روی خود کار کنیم و به اصلاح بپردازیم، همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند: «منتظران مصلح، خود باید صالح باشند».

عقیق:نجم الدین شریعتی، مجری برنامه تلویزیونی «سمت خدا» در گفت وگویی که در راستای ایجاد پویش مردمی «#قدمی_برداریم» برای زمینه سازی ظهور انجام شد، به گام هایی که می توان در این مسیر برداشت اشاره کرد و گفت: تلاش برای زمینه سازی ظهور از طرفی ماموریت و رسالت رسانه ملی و از سوی دیگر وظیفه تک تک افراد مشغول در این فضاست.

 

وی با بیان اینکه امسال در برنامه «سمت خدا» با مخاطبان قراری گذاشتیم تا برای سلامتی امام زمان (عج) صدقه دهیم، افزود: در این طرح بنا شد با قربانی کردن برای سلامتی حضرت (عج) صدقه دهیم و این قربانی ها نیز به ایتام و نیازمندان اهدا می شود و این طرح ان شاء الله در نیمه شعبان به اوج خود می رسد.

 

شریعتی با بیان اینکه یکی از وظایف رسانه ملی برای قدم برداشتن برای زمینه سازی ظهور، تلاش برای شناساندن امام عصر(عج) به مردم است، تاکید کرد: بیان مسائل و معارف مهدوی، راهکارهای معرفت یافتن مردم به امام زمان (عج) و ... از جمله وظایف رسانه در راه زمینه سازی برای ظهور و انتظار زمینه ساز است.

 

مجری برنامه پربیننده «سمت خدا» در پاسخ به این سوال که چه قدمی باید برداریم که منتظر واقعی و آماده برای ظهور حضرت حجت(عج) باشیم، تصریح کرد: کسب آمادگی برای ظهور امام زمان (عج) دارای دو بعد فردی و اجتماعی است که متاسفانه بعد فردی آن کمرنگ شده است.

 

راه های یاری اهل بیت (ع) در کلام امیر(ع)

 

وی اضافه کرد: امیرالمومنین امام علی(ع) در نهج البلاغه می فرمایند: «أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَاد؛ مرا به پارسایی، مجاهدت، پاک‌دامنی و درستی خویش یاری دهید» لذا برای یاری امام باید با این ویژگی وارد میدان شویم و معتقدم امروز امام زمان (عج) نیز همین درخواست را از منتظران دارند.

 

شریعتی با اشاره به اینکه اگر جامعه به سمت تقوا، اجتهاد (سعی و تلاش)، حیا و عفت حرکت کند، اتفاقات مثبتی در راه زمینه سازی صورت خواهد گرفت، ادامه داد: افراد باید روی خود کار کنند و خود را بسازند که در این صورت جامعه ساخته خواهد شد و جامعه مهدویِ پویا خواهیم داشت.

 

مجری برنامه تلویزیونی «سمت خدا» با اشاره به اینکه در یک عبارت لطیف داریم: «به انتظار تو نشستن بزرگترین خطای بشریت است/ من به انتظار تو می دوم»، تصریح کرد: اگر قرار است بایستیم، برخیزیم و در نهایت بدویم، باید ابتدا روی خود کار کنیم و به اصلاح بپردازیم، همانطور که امام خمینی(ره) فرمودند: « منتظران مصلح، خود باید صالح باشند».

 

وی با بیان اینکه امروز در بعد اجتماعی یکی از راه ها و قدم ها برای زمینه سازی ظهور، کمک به دیگران و نیازمندان است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از نیازمندان دست یاری به سمت ما بلند می کنند و باید به عنوان منتظر و خادم امام زمان (عج) هر نوع کمکی می توانیم داشته باشیم که نمونه بارز این رفتار و همدلی در پیاده روی اربعین مشاهده می شود و این برنامه ماکتی کوچک از عصر ظهور است و باید این فرهنگ را به دیگر ایام سال نیز تسری دهیم و بدون توجه به فرد و نژاد به کمک به یکدیگر بپردازیم که اگر این فرهنگ در جامعه شکل گیرد، ان شاء الله ظهور محقق خواهد شد.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین