عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: نهج‌البلاغه کتابی جامع در تمام موضوعات است و می‌تواند روند زندگی امروز بشر را متحول کند.
عقیق:«گرهمایی مروّجان و فعالان نهج‌البلاغه» با حضور حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر، مدیر موسسه نهج‌البلاغه، حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق (ع)، آیت‌الله دین پرور رئیس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه و حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سالن آیت‌الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام ارزانی در این همایش طی سخنانی با بیان این مطلب که مرحوم دشتی اقدامات بسیار ارزشمندی را در حوزه نهج‌البلاغه انجام داده است و همگی مدیون زحمات او هستیم، گفت: مرحوم دشتی پانزده هزار عنوان کلی و جزئی از تمام نهج‌البلاغه اعم از خطبه‌ها، حکمت‌ها و کلمات قصار امیرالمومنین (ع) استخراج کرده است.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور افزود: استاد مجد می‌گفت اگر تنوع موضوعات نهج‌البلاغه را با تنوع موضوعات کتاب بحارالأنوار که 110 جلد است، مقایسه کنیم، تنوع موضوعات نهج‌البلاغه تک جلدی افزون از تنوع موضوعات کتاب 110 جلدی بحارالأنوار است.

وی با تأکید بر اینکه نهج‌البلاغه کتابی جامع در تمام موضوعات است و می‌تواند روند زندگی امروز بشر را متحول کند، اظهار کرد: ژرفایی و عمق بیانات امیرالمومنین (ع) در کتاب شریف نهج‌البلاغه بسیار قابل توجه است، خیلی از مشکلات فرهنگی ما این است که فقط به سطح توجه می‌کنیم و در مقابل، به عمق مسائل توجه چندانی نداریم، ما باید با علتِ معضلات مقابله و برخورد کنیم نه با خود معضلات.

حجت‌الاسلام ارزانی یادآور شد: مرحوم سید رضی می‌گوید امام علی (ع) در هر موضوعی وارد می‌شود انسان گمان می‌کند، ایشان برترین فرد در آن موضوع است، مثلاً زهد، وقتی ایشان از زهد سخن می‌گوید، انسان احساس می‌کند زاهدترین انسان‌ها در عالم امام علی (ع) است.

به گفته دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، وجود نهج‌البلاغه آنقدر ارزشمند است که برای نسل حاضر از لحاظ جامعیت، جامع‌ترین است، از لحاظ عمق و ژرف‌نگری نیز در درجه بالایی قرار دارد، طوری که حتی کسی نمی‌تواند به گرد پای آن برسد.

منبع:تسنیم




ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین