عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۷۵۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
حجت الاسلام اوتارخانی:
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری گفت: تخریب بارگاه امامزاده عبدالله فشافویه از سوی اداره اوقافمبنی بر اینکه این امامزاده جعلی است شایعه‌ای بیش نیست.
عقیق:حجت الاسلام سعید اوتار خانی رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری در جمع خبرنگاران حاضر و خبر تخریب بارگاه امامزاده عبدالله فشافویه را تکذیب کرد و گفت: در حال حاضر 13 امام زاده واجب التعظیم در حسن آباد شهرری مدفون هستند که به دلیل مهاجرت روستاییان این امام زادگان تا حدودی متروکه شده است.

وی افزود: قدمت بنا و ساختمان امام زاده عبدالله فشافویه براساس کارشناسی‌هایی که صورت گرفته به دوران صفویه باز می‌گردد این بنا در برخی کتابهای قدیمی که با انتشار تصاویر همراه است خود سندی بر این مدعا است که امام زاده عبدالله قرن‌ها مامن زائران و عاشقانی بوده که به عشق اهل بیت(ع) به زیارت ایشان می‌آمدند و در این بارگاه مراسم عزاداری برگزار می‌کردند.

حجت الاسلام اوتارخانی با رد این مطلب که سازمان و اداره اوقاف در این مکان هیچ بنایی تاسیس نکرده است، گفت: شجره امام زاده عبدالله به جعفر طیار برادر امام علی(ع) بر می‌گردد و امروز حدود یک هفته است درب این امامزاده به سبب درگیری‌هایی که وجود دارد بسته است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری ادامه داد: جاده امام زاده نشان از قدمت روستا و امامزاده دارد. امروز امامزادگان فراوانی در ملک و زمین‌های مردم قرار دارد و این به دلیل استثنا نشدن بارگاه امامزادگان در هنگام سند خوردن زمین از سوی اداره ثبت اسناد است.

وی اضافه داد: انکار امامزادگان به دلیل تقدسی که در بین مردم وجود دارد امری بی سابقه است، متاسفانه امروز برخی ادعا کرده‌اند که اداره اوقاف امامزاده عبدالله را به خاطر جعلی بودن تخریب کرده است و این یک خبر کذب و دروغی بیش نیست که در فضای مجازی در حال انتشار است.

حجت الاسلام اوتارخانی با بیان اینکه دامداری ایجاد شده در جوار این امامزاده به تازگی اتفاق افتاده در حالی که بقعه امامزاده به عنوان میراث تاریخی سالهاست که در این مکان قرار دارد، گفت: متاسفانه در این روزهای اخیر مطالبی درباره اداره اوقاف نقل شده که ما این امامزاده را جعلی اعلام کرده و آن را تخریب کردیم درحالی که این خبر شایعه‌ای بیش نیست و ما در مورد این مساله شکایت کرده‌ایم.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهر ری در پایان خاطرنشان کرد: این امامزاده چه در دست ما باشد و چه نباشد به دلیل اینکه میراث باستانی است کسی حق تخریب آن را ندارد.

گفتنی است ما به همراه جمعی از خبرنگاران رسانه‌های دیگر مانند خبرگزاری ایرانا و پایگاه خبری تحلیلی تهران نیوز برای تهیه گزارش به امامزاده عبدالله فشافویه مراجعه کرده و با بسته بودن درب امامزاده مواجه شدیم این در حالی بود که هیچ تخریبی در این امامزاده رخ نداده بود و خبر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و برخی رسانه‌هاخبری چیزی جز کذب نبود.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین