عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۷۱۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین:
رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین با اشاره به ساماندهی و درجه‌بندی موکب‌های اربعین و اسکان زائران حسینی گفت: با تکمیل صحن حضرت زهرا(س) حرم علوی یک هزار زائر اسکان داده می‌شوند.
عقیق:اولین نشست هم‌اندیشی کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد مرکزی اربعین امروز 9 اردیبهشت‌ماه در ساختمان شهرداری تهران برگزار شد.

در این نشست حسن پلارک رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین با اشاره به اینکه ستاد اربعین حسینی به ابتکار مقام معظم رهبری به وزارت کشور سپرده شد اظهار داشت: وزارت کشور از چهار سال گذشته با نظم بسیاری هر سال وضعیت خدمت‌رسانی به زائرات اربعین را بهبود می‌بخشد.

وی با بیان اینکه اگر تدبیر مسؤولان نبود جمعیت میلیونی اربعین می توانست به یک بحران تبدیل شود خاطر نشان کرد: سال گذشته درصد قابل توجهی از خدمت رسانی را در داخل کشور به ویژه مرزهای خروجی داشتیم که با موفقیت صورت گرفت.

پلارک با اشاره به اینکه کمیته مشارکت مردمی در ستاد اربعین باید حداقل سه میلیون زائر را که از ایران وارد عراق می‌شوند ساماندهی کرده و اسکان و تغذیه و امنیت را برقرار کند افزود: جمعیت بالایی در بیوت کربلا، نجف و کاظمین در طرح لوا الخدمه الحسینیه سال گذشته اسکان داده شدند و با توجه به اینکه مردم عراق میزبان زائران هستند بهتر است این میزبانی عاشقانه را از آنها نگیریم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات با بیان اینکه برنامه های کمیته مشارکت ستاد اربعین در دو بخش است گفت: تمامی سازمان‌ها با خلوص وارد عرصه شدند و حتی در مرز خسروی که بازنشد به زائران خدمت کردند.

وی با اشاره به ساماندهی و درجه بندی یک هزار و 800 موکب اربعین تصریح کرد: در سال جاری این ساماندهی دقیقتر می‌شود. ستاد اربعین نقش هماهنگی مدیریت و ساماندهی را برعهده دارد که  کمیته مشارکت با توجه به ماموریت مهم نقش اساسی در خدمت‌رسانی به مردم را دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

پلارک با بیان اینکه حضور سه میلیون نفر از یک کشور به کشور دیگر در مدت یک ماه در هیچ جای دنیا وجود ندارد گفت: این افراد با کمترین نارضایتی و حادثه به کشور بازمیگردند که امیدواریم با این شیوه مدیریتی فضای مناسب تری در مرزها ایجاد کنیم تا زائران از بهترین امکانات استفاده کنند.

وی با اشاره به توسعه حرمین شریفین در عراق خاطر نشان کرد: با توسعه حرم امیرالمومنین(ع) در صحن حضرت زهرا(س) امکان اسکان 100 هزار نفر ایجاد شد همچنین امسال بخشی از صحن عقیله بنی هاشم(س) حرم امام حسین(ع) در اختیار زائران قرار می‌گیرد که امیدواریم در سال‌های آینده تمامی این صحن و همچنین توسعه حرمین شریفین در کاظمین و سامرا به بهره‌برداری برسد.

در ابتدای این مراسم یزدانی معاون خدمت شهری شهرداری و مسؤول اربعین شهرداری با اشاره به آمادگی خدمت‌رسانی به زائران اربعین گفت: مناطق مختلف شهرداری آمادگی خدمت‌رسانی را در مرزهای ایران و عراق و همچنین استان‌های مختلف عراق را دارند که امیدواریم امسال اربعین با شور بیشتری برپا شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین