عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
اعضای تیم تفحص بدون در اختیار داشتن تجهیزات فنی مخصوص کاوش در باتلاق (بیل باتلاق رو) و عدم وجود تجهیزات تخصصی همچنان جستجوی پیکر شهدا را در باتلاق‌ها ادامه می‌دهند.
عقیق:عملیات تفحص در مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی در کشور عراق همچنان ادامه دارد. تصاویری از سختی و مشقت کار تفحص پیکرهای مطهر شهدای هشت سال دفاع مقدس توسط تیم جستجوی مفقودین در جزیره قطعه(شاهینیه عراق) منتشر شده است.

این تصاویر نشان می‌دهد که اعضای تیم تفحص بدون در اختیار داشتن تجهیزات فنی مخصوص کاوش در باتلاق (بیل باتلاق رو) و عدم وجود تجهیزات تخصصی همچنان جستجوی پیکر شهدا را در باتلاق‌ها ادامه می‌دهند.



چندی پیش بود که سردار سید محمد باقرزاده،  فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح وقتی خبر کشف پیکر مطهر 68 شهید دفاع مقدس را در باتلاق بوارین اعلام می‌کرد، با اشاره به نیاز عملیات تفحص به امکانات پیشرفته‌تر گفت: «مسئولین، خیرین و هر کسی از هرجایی از کشور که نسبت به شهدا احساس وظیفه و دین می‌کند، بدانند که امکانات و دستگاه‌های ما در حدی نیست که بتواند در زمین باتلاقی پاسخگو باشد. بیل‌های مکانیکی در زمین باتلاق فرو می‌روند و خروج این‌ها از محل دشواری‌هایی را به‌همراه دارد. کسانی که بیل باتلاق‌رو یا امکانات و بودجه‌ای در اختیار دارند، آزاد کنند.»

دستگاه‌های مهندسی مورد نیاز به ترتیب اولویت؛ بیل مکانیکی زنجیری، بیل مکانیکی چرخدار، لودر و ... همچنین بسیج همه جانبه کلیه نهادهای دولتی، موسسات، شرکت‌ها، معادن و شهرداری‌ها برای این امر برای سرعت بحشیدن به کار تفحص ضروری است.

سازمان‌ها، نهادها، ارگان‌ها، گروه‌های صنعتی و خیرینی که توانایی کمک به امکانات مورد نیاز تفحص و تجهیزات لازم را دارند با معراج شهدای تهران تماس بگیرند: 02155612990


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین