عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۶۴۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
برنامه روایتگری با موضوع «انتخاب سرنوشت» به منظور عبرت‌گیری جوانان از شخصیت این شهید کربلا، برای کاروان‌های عتبات دانشجویی در جوار مرقد حربن یزید ریاحی برگزار می‌شود.

عقیق:بعثه مقام معظم رهبری افزون بر برگزاری مراسم روایتگری «حماسه عاشورا» که همه روزه در خیمه گاه امام حسین(ع) اجرا می‌شود، برنامه روایتگری دیگری را با موضوع «انتخاب سرنوشت» در جوار مرقد حربن یزید ریاحی برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدعلی علامه راوی این روزهای بعثه مقام معظم رهبری که در کربلای معلی حضور دارد، از «انتخاب سرنوشت» به عنوان موضوع اصلی روایتگری در جوار مرقد حر بن یزید ریاحی یاد می‌کند و می‌گوید که این برنامه همه روزه از ساعت 8:45 برگزار می‌شود و استقبال مناسبی نیز از آن صورت می‌گیرد.

 

 

راوی بعثه مقام معظم رهبری، یکی از مهمترین اهداف این برنامه را عبرت‌گیری دانشجویان و جوانان از شخصیت حر بن یزید ریاحی می‌داند و معتقد است که با توجه به زمانبندی پیش‌بینی شده برای آن، باید گلچینی از مطالب با توجه به جامعه هدف که قشر دانشگاهی کشور هستند، ارائه شود.

 


وی با بیان اینکه «حر» یکی از عبرت‌های بزرگ تاریخ کربلاست که باید شرح حال ایشان به خوبی تبیین و ظرافت‌های برخورد وی با امام حسین(ع) و همچنین برخورد آن حضرت(ع) با حر تشریح شود، عبرت گرفتن از گذشته را توصیه خداوند به همه انسان‌ها و برای آنان کارگشا خواند.

یادآور می‌شود، بعثه مقام معظم رهبری با هدف آشناسازی و آگاه‌سازی زائران ایرانی با وقایع کربلای معلا، برنامه روایتگری «شخصیت‌شناسی حر» و «احلی من العسل» را به صورت اختصاصی برای کاروان‌های دانشجویی و «حماسه عاشورا» را به صورت عمومی برای تمامی زائران ایرانی اجرا می‌کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین