عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۹۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱
سخنگوی ستاد برگزاری جشن های نیمه شعبان از آمادگی کامل مسجد در ایام الله نیمه شعبان برای پذیرایی از زائران میلیونی آن خبرداد.
عقیق: ابوالقاسم شربتی امروز 1 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران در مسجد مقدس جمکران با ذکر این مطلب که مراسم نیمه شعبان یک مراسم یک مراسم جهانی است گفت: این مراسم یک مراسم ملی و فراملی و جهانی است که به دلیل موضوعیت و سنخیت و اینکه این مکان مقدس به دستور امام زمان(عج) ساخته شد این مکان مقدس نیز محوریت جهانی پیدا می کند.

وی با اشاره به آمادگی کامل دستگاه های استان برای خدمت گذاری به زائران افزود: البته انتظار حمایت و مشارکت، بیش از حد فعلی است زیرا جمکران پایگاه جهانی مهدویت است و این مراسم را نباید در حد یک برنامه شهرستانی محصور کرد؛ انتظار این است که دستگاه ها و سازمان های ملی در این امر مهم ورود کنند.

شربتی با ذکر این مطلب که مردم محوری یکی از رویکردهای مسجد مقدس جمکران است گفت: مردم ما ظرفیت عظیمی هستند که در عرصه هایی که ورود داشته اند به بهترین نحو ورود داشته اند.

وی افزود: تا کنون بیش از 100 ایستگاه صلواتی برای شرکت در برنامه نیمه شعبان اعلام آمادگی کرده اند که بیشتر این ایستگاه ها در مسیر حرم –جمکران است.

شربتی اظهارکرد: امسال سعی شد مجوزات قانونی با سهولت انجام شود؛ در این زمینه مکانی در ضلع شرقی مسجد، دستگاه های مسئول صدور مجوز به شکل مجتمع حضور دارند و کار صدور مجوز را انجام می دهند.

سخنگوی ستاد بررگزاری جشن‎های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران گفت: مقرر شده است که ادارات خدمات رسان چون آب و برق و... مساعدت بیشتری نسبت به گذشته داشته باشند؛ فعالیت پلیس راهور نیز امسال بیش از سالهای گذشته خواهد بود.

وی اظهارکرد: امسال مقرر شد که بیمارستان صحرایی و موقت در شبستان امام رضا(ع) مستقر شود که توان پاسخگویی درمانی را بیشتر کند؛ همچنین دارالشفا مسجد مقدس جمکران به شکل شبانه روزی در خدمت زائران خواهد بود؛ در جهت خدمات رسانی به زائرین، نانوایی های موقت در رینگ پیرامونی مسجد ایجاد شود و نان رایگان در اختیار زائران قراردهند؛ همچنین در درب های 1 و 2  و6، 500 هزار نفر از زائران با چای و شیرینی و غذای سبک و گرم پذیرایی شوند.

شربتی تصریح کرد: پارکینگ های 6 گانه نیز در این ایام آماده خدمت رسانی زائران هستند؛ در حوزه های امنیتی و انتظامی نیز پیش بینی های لازم از سوی نهادهای مسئول امنیتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: سالهای گذشته چهار درب اصلی به روی مردم باز بود و امسال مقرر شد که 6 درب به روی مردم و زائران باز شود؛ همچنین بناداریم که از شبستان های مسجد نیز به خوبی استفاده کنیم.

سخنگوی ستاد بزرگزاری جشن‎های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران گفت: در این ایام 8500 خادم افتخاری خواهر و برادر در عرصه های مختلف فعالیت خواهند داشت

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین