عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد:
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: همه اهل بهشت تا ابد مهمان حضرت سیدالشهدا(ع) هستند، هنگام ولادت ایشان ملائک بهشت را زینت بستند و قدوم ایشان را به پیامبر اکرم(ص) تبریک گفتند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد استاد حوزه علمیه در جشن میلاد حضرت سیدالشهداء(ع) که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: برای فضیلت ماه شعبان روایات و احادیث زیادی وارد شده است که باید به آنها توجه کرد.

وی افزود: در همه زمان‌ها و مکان‌ها صلوات از افضل اعمال است اما در شب و روز جمعه و ماه شعبان میزان حسنات انسان‌ها را سنگین می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با استناد به دعایی از امام سجاد(ع) مبنی بر اینکه خدایا ماه شعبان را از رحمت و خوشنودی خود پوشش دادی؛ عنوان کرد: مقام رضوان مقامی است که انسان از خدا و خداوند از او راضی می‌شود، در این ماه بستر فراهم است که انسان مورد رضوان خوشنودی خداوند قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد افزود: افضل اعمال ماه شعبان استغفار و صدقه دادن است، در استغفار هم شخص باید توبه واقعی یعنی پشیمانی و جبران را داشته باشد که کارساز شود چنین استغفاری اگر 70 بار باشد 70 هزار برابر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در روایت آمده که برای گناهان خود و دیگران استغفار کنید اینکه شیعه آلوده به گناه باشد بسیار زشت است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه یکی دیگر از اعمال ماه شعبان رد صدقه است، عنوان کرد: صدقه صرفا شامل اموال انسان نمی‌شود بلکه هر عمل خیری صدقه است، استقامت در امر خیر برای جذب مردم به سوی نماز، مسجد، حجاب و حیا و سایر امورات خیر خود یک صدقه است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در بخش دوم سخنرانی خود درباره ولادت امام حسین(ع)، ابراز کرد: بر اساس روایات وارده از هزار صف تشکیل شده در قیامت 999 عدد آن را امام حسین(ع) شفاعت خواهند کرد، در دنیا مجالس و جذبه امام حسین(ع) حرف اول را می‌زند، در کشورهای دیگر حتی اروپا و آمریکا دسته‌ و اطعام‌های هزار نفری برای سوگواری امام حسین(ع) راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: بدون اغراق بزرگترین راهپیمایی در ایام اربعین است از تمام کشورها می‌آیند، حضور میلیون‌ها زائر عاشق امام حسین(ع) با ملیت‌ و مذاهب مختلف در اربعین و در مقابل خدمت میلیون‌ها انسان به این زائران خود نشان از عظمت و جذبه امام حسین(ع) دارد طوری که حتی در افرادی بی‌دین انقلاب ایجاد کرده و آنها را متحول ساخته است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جذبه دستگاه امام حسین(ع) فوق‌العاده زیاد است، گفت: همه اهل بهشت، ائمه معصومین(ع)، پیامبران، شهدا، علما و مومنان تا ابد مهمان حضرت سیدالشهدا(ع) هستند، هنگام تولد امام حسین(ع) خداوند به ملائک امر فرمود که بهشت را زینت بزنند و قدوم ایشان را به پیامبر اکرم(ص) تبریک بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه به امام حسین(ع) پناه ببرید، اظهار داشت: از خداوند بخواهید عاقبت همه ما را ختم به خیر کند، ابلیس 6 هزار سال عبادت کرد تا جایی که به عنوان عالم معلم فرشتگان شده بود اما چون در مقابل خلیفه خدا یعنی امام ادب و تواضع نکرد عاقبت جهنمی و رجیم شد، همه علما و بزرگان همواره توصیه دارند که از خداوند عاقبت به خیری را بخواهید.

وی افزود: برخی مکان‌ها به خصوص قبه امام حسین(ع) دعا بسیار اثر دارد چراکه شهادت بزرگ نصیب امام حسین(ع) شد و به همین دلیل خداوند همه چیز را به او داده است طوری که حتی در خاک ایشان هم شفا هم قرار داده است.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: هر کس با دستگاه امام حسین(ع) ارتباط قوی داشته باشد در آخرت شفاعت ایشان را نصیب خود می‌کند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین