عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۶۵
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
حادثه ظهور و دوران پس از آن بیش از آن که متکی بر علل و اسباب عادی باشد، با پشتوانه آیات و معجزات الهی و علل و اسباب غیبی و ملکوتی صورت خواهد بست.
عقیق:آیا جامعه امام زمانی و دنیای بعد از ظهور در عرصه معاش تداوم تکاملیِ تمدن تکنولوژیک خواهد بود؟ با توجه به ذهنیت مشهور و غالب در مورد تمدن جدید، پاسخ سؤال فوق مثبت است و به این روایت استدلال می‌شود که اَبَی اللهُ اَنْ یَجْرِیَ الاَشْیاءَ اِلاّ بِاَسْبابِها خداوند از این که کارها و رخدادها را جز با اسباب و علل عادی آن محقق نماید، امتناع می‌ورزد.

امّا با مراجعه به احادیث و روایات مربوط خلاف این ذهنیت آشکار خواهد شد و در خواهیم یافت که حادثه ظهور و دوران پس از آن بیش از آن که متکی بر علل و اسباب عادی باشد، با پشتوانه آیات و معجزات الهی و علل و اسباب غیبی و ملکوتی صورت خواهد بست اگر چه مشیّت غالب خداوند بر جریان امور از راه علل و اسباب عادی است امّا در مقاطعی این مشیّت به گونه ای غیرمتعارف و اعجازگونه محقق می‌شود و ما در تاریخ موارد متعددی از این دست سراغ داریم مانند حکومت سلیمان پادشاهی ذوالقرنین و... یکی از القاب حضرت مهدی (عج) «مبدا الایات است و این بدان دلیل است که بیشترین معجزات به دست مبارک ایشان از آغاز ظهور تا پایان دوران حکومت محقق خواهد شد و خداوند برای هیچ یک از انبیا و رسل خود، این مقدار معجزه زمینی و آسمانی قرار نداده است برای وضوح بیشتر مطلب به ذکر پاره ای از این آیات و معجزات براساس روایات معصومین علیهم السلام می‌پردازیم.

۱. پیامبر اکرم (ص): مهدی (عج) در حالی خروج می‌کند که قطعه ابری بالای سر اوست منادی در آن ابر ندا می‌کند: این مهدی (عج) خلیفه خداست از او پیروی کنید.

۲. امام علی (ع): در زمان حکومت مهدی (عج) گرگ و میش با هم در یک مکان زندگی می‌کنند، بچه‌ها با مارها و عقرب‌ها بازی می‌کنند، در حالی که اذیت نمی شوند و شر از میان می‌رود و خیر باقی می‌ماند.*

* امام مهدی(عج) و تمدن جدید، مهدی نصیری


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین