عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۱۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۲
احمد نیکبختیان:
یک ذاکر اهل بیت(ع) گفت: در هیأتی که ما در اعیاد شعبانیه شرکت می‌کنیم، بسیار بیشتر از محرم است، باید به بحث غنی بودن برنامه‌ها نگاه شود که کمیت و کیفیت را در نظر بگیریم، کیفیت این مجالس خیلی بالا است.
عقیق:احمد نیکبختیان از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری فارس با بیان اینکه طبق فرمایش معمار کبیر انقلاب باید محرم و صفر را زنده نگه داشت، درباره توجه به مجالس مذهبی پیرامون اعیاد شعبانیه گفت: محرم وصفر جزو شعائر است، تنها فقط گریه بر امام حسین(ع) نیست، در واقع بزرگداشت محرم و صفر بزرگداشت اساس اسلام است.

وی افزود: در اینجا نهضت و بزرگی اقدام امام حسین(ع) مطرح است، در هیأتی که ما در اعیاد شعبانیه شرکت می‌کنیم، بسیار بیشتر از محرم است، باید به بحث غنی بودن برنامه‌ها نگاه شود که کمیت و کیفیت را در نظر بگیریم، کیفیت این مجالس خیلی بالا است.

نیکبختیان تصریح کرد: بزرگداشت محرم و صفر تنها مختص به ایران نیست، در کشورهای دیگر هم مراسم‌هایی در این دو ماه برگزار می‌شود، زیرا در محرم و صفر بحث اصل و اساس اسلام مطرح است، البته به نظر بنده تفاوتی میان آن‌ها نیست که بگوییم اعیاد شعبانیه کم‌رنگ‌تر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در حالی که جشن‌های شعبانیه برگزار می‌شود و چون اطلاع‌رسانی نسبت به محرم کم‌تر است، مردم باید دنبال این مجالس باشند، کسی که دغدغه اهل بیت(ع) را داشته باشد،‌ منتظر این نمی‌ماند که هیأتی سر کوچه است یا نه،‌ سر قله قاف هم باشد در آن شرکت می‌کند.

این ذاکر اهل بیت(ع) بیان داشت: در تهران هیئات کوچک در محرم و صفر زیاد است، ولی هیئات بزرگ کم نیستند، اکنون بیش از 25 هیأت بزرگ در تهران فعالیت دارند که در غالب آن‌ها جمعیت چند 10 هزار نفری و حتی هزار نفری شرکت می‌کنند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین