عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۵۱۵
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
همراه با کاروان حج/1
دانستن احکام و مناسک حج و برنامه‌های اجرایی کاروان در جلسات آموزشی حاصل می‌شود، به همین دلیل تمامی زائران خانه خدا باید در این جلسات به صورت منظم شرکت کنند.
عقیق:سفر حج تمتع و عملیات اجرایی آن، طوری است که هیچ کس از آموختن بایدها و نبایدهای آن بی‌نیاز نیست و با توجه به تفاوت‌هایی که با حج عمره دارد، اگر کسی بارها به عمره مشرف شده باشد یا قبلا هم به حج رفته باشد، با تغییرات بسیاری که در سال‌های اخیر در فرآیند اجرایی اعمال و مناسک حج به وجود آمده، لازم است در تمامی جلسات آموزشی شرکت کند.

بر همین اساس حضور مستمر و منظم در جلسات آموزشی که توسط بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود، امری ضروری است که زائران خانه خدا باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند و سفرهای شخصی خود را طوری تنظیم کنند تا در تمامی جلسات آموزشی، حضوری مؤثر و بدون تاخیر داشته باشند.

دانستن احکام و مناسک حج و برنامه‌های اجرایی کاروان که در جلسات آموزشی حاصل می‌شود، بسیار حائز اهمیت است و ندانستن مسائل یا بی‌توجهی به آنها، در طول سفر برای زائر و هم‌کاروانی‌ها، آسیب‌ها و مشکلات جدی به وجود می‌آورد که در برخی موارد غیرقابل جبران است.

به همین دلیل سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تأکید زیادی به حضور زائران خانه خدا در جلسات آموزشی دارند که این جلسات پس از تعطیلات نوروز در شهرها و استان‌های مختلف کشور آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

علاوه بر این با توجه به اینکه سفر حج یک سفر دسته جمعی است باید تمامی افراد روحیه گذشت، ایثار و فعالیت‌های گروهی را در خود تقویت کنند تا مشکلی در روند اجرای برنامه‌ها و حتی مناسک حج ایجاد نشود.

در جلسات آموزشی کاروان‌های حج تمتع 97، علاوه بر زمان اعزام و برنامه‌های این سفر، نکات و مسائل بهداشتی و لزوم تهیه ملزومات شخصی مطرح می‌شود. همچنین تمرین و ایجاد توانایی لازم برای ایام تشریق (حضور در عرفات، مشعر و منا) از دیگر مواردی است که در جلسات توجیهی برای زائران خانه خدا تشریح خواهد شد، بر همین اساس تمامی زائران خانه خدا باید شخصاً در این جلسات حضور داشته باشند.

به گزارش فارس، با تدابیر سازمان حج و زیارت، اولین گروه زائران خانه خدا 25 تیرماه به حج تمتع اعزام می‌شوند که در این سفر معنوی 85 هزار و 200 نفر از کشومان حضور دارند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین