عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰
کتاب سرّ دلبران در فضایل امیرمومنان(ع)، نوشته محمد صدیق منشاوی (قاری برجسته مصری) و ترجمه و تحقیق محمود محققیان توسط نشر معارف منتشر شد.
عقیق:کتاب سر دلبران در فضایل امیرمومنان(ع)، نوشته محمد صدیق منشاوی (قاری برجسته مصری) و ترجمه و تحقیق محمود محققیان در ۱۳۲ صفحه، قطع پالتویی،  بهار۱۳۹۷ با قیمت ۶۰۰۰ تومان توسط نشر معارف منتشر شد.

 کتاب سر دلبران در فضایل امیرمومنان(ع) گزیده و ترجمه کتاب 100 قصه از زندگی امام علی(ع) (مئة قصه من حیات علی بن ابیطالب(ع)) نوشته محمدصدیق  منشاوی، قاری معروف جهان اسلام است. با توجه به اینکه نویسنده این کتاب از اهل سنت مصر می باشد این کتاب داراری جاذبه بیشتری برای شیعیان بوده و لذا به نام «سر دلبران» نام گذاری شده است که اشاره به شعر معروف «خوشتر آن باشد که سر دلبران/گفته آید در حدیث دیگران» دارد.

این کتاب در فضائل امیر مومنان(ع) می باشد. محتوای این کتاب بسیار ارزشمند و منحصر به فرد است. برای مثال می توان به بیان برخی فضائل که از چشم ما شیعیان پوشیده بوده و در کتابی جز این هم دیده نشده اشاره کرد و در چند مورد هم مطالبی نقل می کند که عین عبارت نقل شده در نهج البلاغه است. در این کتاب روایات مهمی چون حدیث غدیر، منزلت، اخوت و ... و حکایاتی چون لولا علی(ع) لهلک عمر، جنگ بدر، خیبر، احد و گوشه ای از سیره حکومتی امیرالمومنین(ع) ذکر شده است.

 کتاب سر دلبران در فضایل امیرمومنان(ع) شباهت اعتقادات و علایق ملت ایران و مصر به امیرالمومنین(ع) را برای خوانندگان مشخص می کند و خدمتی در جهت تقریب اسلامی و نزدیکی دو ملت است.

روش ترجمه کتاب سر دلبران در فضایل امیرمومنان(ع)، محتوایی است. این کتاب فاقد فهرست منابع دقیق بوده و لذا مترجم از منابع قدیمی و متقن اهل سنت و شیعه، مصدریابی کرده است. این کتاب از یک مقدمه و 74 روایت داستانی درباره زندگی حضرت علی(ع) تشکیل شده است.

برای تهیه کتاب مذکور و دیگر محصولات دفتر نشر معارف می ‏توان از طریق سايت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزي نشر معارف قم (02537740004) یا از طریق فروشگاههاي پاتوق کتاب تهران (تلفن 88911212)، و ديگر مراکز توزيع محصولات فرهنگي اقدام کرد.

عقیق:عقیق:
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین