عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
با ظرفیت 1500 نفری
فاز دوم عملیات عمرانی احدادث سرداب «باب‌الرأس» در حرم امام حسین(ع) با مساحت 800 هزار مترمربع و ظرفیت یک‌هزار و 500 نفر آغاز شده که این سرداب اربعین امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

عقیق:کربلای معلا سالانه پذیرای خیل عظیم زائران و مشتاقان است، بر همین اساس از سال 1394 با تدابیر عتبه حسینیه(ع) طرح توسعه حرم امام حسین(ع) اجرایی شد به طوری که در سال 1395 سرداب جدیدی با عنوان «سرداب الامام‌الحجة» به منظور کاهش ازدحام در داخل حرم مطهر سیدالشهدا(ع) ساخته شد که این سرداب بیشتر ویژه بانوان بود.

پس از آن نیز مراحل ساخت سرداب دیگری ویژه آقایان با عنوان «سرداب الشهدا» طراحی و اجرایی شد که با تلاش‌های شبانه‌روزی این سرداب نیز آبان‌ماه سال گذشته افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که این سرداب از باب‌الحاجات در جنوب شرقی تا باب‌الشهداء در سمت شرقی و باب‌الکرامه در شمال شرقی حرم مطهر ادامه دارد و پذیرای زائران است.

 

 

اما با توجه به حضور میلیونی زائران اباعبدالله(ع) از سراسر جهان و جلوگیری از ازدحام در حرم مطهر، مقرر شد یک سرداب دیگر نیز در باب‌الرأس حرم امام حسین(ع) احداث شود که اقدامات لازم برای ساخت این سرداب در فاز اول دی‌ماه سال گذشته آغاز شده است.

سرداب «باب‌الرأس» حرم امام حسین(ع) در عمق هفت متری حرم با مساحت 800 مترمربع احداث می‌شود که تاکنون بخش‌هایی از این پروژه با حمایت دیوان اوقاف شیعه و با همکاری یک شرکت خصوصی در عراق اجرایی و فاز دوم این پروژه نیز آغاز شده و قرار است برای اربعین حسینی پذیرای زائران باشد که به گفته مسؤولان این پروژه، فاصله سرداب تا قبر مطهر 22 متر است.

 دو سرداب قبلی «الامام‌الحجه و الشهداء» در حرم امام حسین(ع) در سال‌های گذشته افتتاح شده است که سرداب «باب‌الرأس» حرم امام حسین(ع) با ظرفیتی بالغ بر یک‌هزار و 500 نفر اربعین امسال پذیرای زائران خواهد بود.



منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین