عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹
حجت الاسلام خاموشی مطرح کرد؛
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با انتقاد از کم‌توجهی به مدارس معارف گفت: رشته معارف اسلامی نباید عقب بماند باید آموزش، پژوهش، مخاطب و ارتباطات در زمینه رشته های معارف گسترده شود.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی خاموشی، در همایش به سوی تعالی که در کانون مفتح برگزار شد گفت: سال ۵۷ انقلاب اسلامی را در ایران محقق کردیم. آیا انقلاب اسلامی به دنبال تمدن سازی با انسان های غیرمتعالی بوده است؟ خیر، پاسخ منفی است. هدف انقلاب اسلامی انسان های بی هویت و بی خدا نیست.

وی افزود: کشورهای همسایه که امروز به عابر بانک و مزدور کشورهای غرب معروف هستند تنها به مسایل اقتصادی فکر می کنند اگر اقتصاد آنان در یمن باشند جنگ راه می اندازند، اگر در ساختمان سازی باشد، ساختمان می سازند و تنها یدک کش نام خادمین شریفه هستند و به چیزی جز اقتصاد فکر نمی کنند. 

حجت الاسلام خاموشی گفت: مدارس علوم و معارف اسلامی باید مورد توجه قرار گیرند و به عنوان یک مزیت نسبی مهم، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش باشد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش باید فکر کند که این مزیت نسبی است و اگر توجه نکند آسیب می خورد.

وی افزود: تسلط و ورود بر ارتباطات اجتماعی و علوم انسانی باید حایز اهمیت باشد. به دنبال کمیت نبوده ایم اما تعداد دانش آموزان جمهوری اسلامی در دوره متوسطه برای نمونه حدود ۴ میلیون است از این تعداد چند دانش آموز در مدارس علوم و معارف اسلامی هستند. این خلاء بزرگی است.

حجت الاسلام خاموشی تاکید کرد: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که رشته های حوزوی، رسمی باشد. وزارت آموزش و پرورش برای تامین نیروی حوزه علمیه چکار کرده است؟ چرا فقط افراد در مدارس باید برای دانشگاه تربیت شوند. 

وی ادامه داد: باید یک شاخه برای علوم و معارف اسلامی ایجاد شود البته آموزش و پرورش با یک تاخیری کمیسیون معارف را در شورای عالی راه اندازی کرده است.

حجت الاسلام خاموشی در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع تکنولوژی و فناوری اشاره کرد و گفت: سهم عمده زمان جوانان را جریان فناوری گرفته است. پلت فرم موبایل نیز در دست همه است و سرها پایین است و تعداد کمی سرها بالا است‌.

وی بیان کرد: باید برای تهیه ظرف انتقال این تکنولوژی فکر شود. رشته اسلامی نباید عقب بمانند باید آموزش، پژوهش و مخاطب و ارتباطات گسترده شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: گسترش معارف اسلامی در داخل مرز با استقبال مردم روبرو بوده است.

وی افزود: در نگاه صحیح اسلامی می‌خواهند انحراف وارد کنند. تفکر اسلام ناب که امام طرح کردند و ریل گذاری کردند و برای انقلاب اسلامی می‌خواهند یک بدل سازی انحرافی ایجاد کنند. 

وی تاکید کرد: رشته معارف اسلامی باید افراد مستعد و مجاهد فی سبیل الله را در این عرصه تامین کند تا در جهان اسلام در مقابل تفکر وهابیت و تکفیری ها پاسخگو باشند.

خاموشی تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در جهت توسعه این رشته از لحاظ قانونی و تدوین کتاب کمک خواهد کرد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین