عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱
در آستانه اعیاد شعبانیه، مقدمات گل‌آرایی حرم مطهر و نورانی امام حسین(ع) و حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) در سرداب علقمی در حال انجام است.

عقیق:به مناسبت میلاد انوار مطهر امام حسین(ع)، امام زین العابدین(ع)، امام زمان(عج)، حضرت عباس(ع) و حضرت علی‌اکبر(ع)، بارگاه منور حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) آذین بندی و گل آرایی می‌شود.

آستان مقدس عباسی به مناسبت بزرگداشت این اعیاد مبارک، شرایط و مقدمات آماده کردن گل آرایی و تزئین گل را در سرداب علقمی فراهم کرده است.

 


اوایل فروردین ماه بود که اسکندر قاسمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، از اهدای هزاران شاخه گل نفیس به حرم‌های ائمه اطهار(ع) در نجف، کربلا و کاظمین توسط اهالی شیراز خبر داد.

وی  گفته بود که امسال هم برای دوازدهمین سال متوالی و به مناسبت میلاد پربرکت حضرت علی(ع) و اعیاد شعبانیه، گل آرایی حرم‌های مطهر امام علی(ع)، امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) انجام می‌شود.

براساس این گزارش، تمام گل‌های مورد استفاده طبیعی و مجلسی بوده و هزاران شاخه گل مورد استفاده شامل گل‌های لیلیوم، آنتریوم، رز هلندی و ایرانی، گل داوودی و نوع خوشه‌ای آن و همچنین گل میخک و گلایل و انواع برگ‌های تزئینی است که از بازار ایران خریداری شده است.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین