عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۴۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
در نشست شورای سیاستگذاری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد مطرح شد؛
اولین نشست اعضای شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سال جدید برگزار شد.
عقیق:به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این نشست بر تسریع در تصویب ساختار شورای سیاستگذاری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد تاکید کرد.

وی با اشاره به اساسنامه پیشنهادی شورای سیاستگذاری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: کوچک سازی، چابک سازی و انعطاف پذیری موضوعاتی است که در این اساسنامه بر آن توجه شده است.

صالحی خاطر نشان کرد: سند تحول راهبردی ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید زمینه ساز همکاری و تعامل بیشتر این کانون ها با ائمه جماعات و سایر نهادهای مسجدی باشد.

در بخشی از این نشست سیدمحمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش گفت: نباید به گونه ای عمل کرد که مدیریت مساجد از دست مردم خارج شود.

وی افزود: هر چقدر ورود دولت ها به فعالیت مساجد بیشتر و جایگاه مردم در مدیریت این خانه های خدا کمتر شود حتما شاهد مشکلات بیشتری در این حوزه خواهیم بود.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگ و هنری مساجد با اشاره به دستور جلسه نشست گفت: بررسی و تصویب آیین نامه مالی و معاملاتی، بررسی و تصویب ساختار و تشکیلات ستاد و بررسی و تصویب سند تحول راهبردی کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله موضوعاتی است که در دستور جلسه این نشست قرار دارند.

ارزانی ادامه داد: سیاست تولی گری، متناسب سازی با اسناد بالا دستی، چابک سازی ساختار و تشکیلات ستاد، توجه به ماهیت غیردولتی و غیرانتفاعی بودن ستاد، تقویت حوزه های محتوایی، توجه به موضوعات فرهنگی و هنری و ... از دیگر موضوعاتی است که در این دوره بر آن تمرکز شده است.


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین