عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۴۱۷
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۰
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):
حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان این که آمریکا و آل سعود جنایتکار، برای مقابله با انقلاب اسلامی شمشیر را از رو بسته اند، گفت: در این سال ها قطره ای خون از مسلمانان ریخته نشده، مگر این که چنگال آل سعود و کشورهای مرتجع عرب در آن وجود دارد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، در سمینار بین المللی شاخص های تمدن نوین اسلامی که پیش از ظهر امروز با حضور اندیشمندان ایرانی و اندونزیایی در دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی تهران برگزار شد، اهتمام به علم و دانشگاه را بزرگترین افتخار اسلام دانست و گفت: ایجاد ارتباط میان دانشگاه های ایران و اندونزی کار بابرکت و خیری است.

وی در ادامه سخنان خود تمدن نوین اسلامی را مورد بحث قرار داد و تأکید کرد: تمدن اسلامی در برابر تمدن های پیش و پس از اسلام تمدن نوینی به شمار می آید. به عقیده ما هیچ تمدنی نمی تواند با تمدن نوین اسلامی مقابله کند؛ به همین دلیل وظیفه مسلمانان برای شکل دهی و ایجاد تمدن نوین بسیار حائز اهمیت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: اسلام را خداوند به عنوان آیین و شریعت مردم انتخاب کرد، به همین دلیل یکی از اوصاف نبی اکرم(ص)، خاتم الانبیاء بودنشان است که در ادیان مختلف نیز به آن اشاره شد. اسلام شریعت و تمدن پایانی برای رشد و سعادت انسان است که خدا آن را برگزید.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان این که خداوند با بعثت انبیاء بر مردم منت گذاشته است، تصریح کرد: نبی اکرم(ص) در روز غدیر می فرمایند امروز دین کامل شد. به همین دلیل اسلام دین کاملی است که خداوند قرار داد. صاحبان و رهبران این دنیا وارث تمام زمین خواهند شد.

وی افزود: حضرت محمد(ص) تحول بزرگ و رستاخیزی جدیدی قرار دادند که نتیجه این تحول در قالب درک و تلاش ما، انقلاب اسلامی ایران بود. رهبر کبیر انقلاب نمونه جدیدی از حکومت را مطرح کردند که شباهتی به هیچ حکومت سلطنتی و غیر سلطنتی نداشت. در این تحول سیاستگذاری خاصی به عنوان سیاستگذاری اسلامی مطرح شد که معادلات بین المللی را بر هم ریخته و معادلات جدید را مطرح کرد. انقلاب اسلامی کار نوین و جدیدی است که صورت گرفته و آثار آن همه روزه مشخص است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری تأکید کرد: تمدن نوین اسلامی نیازمند امکانات و عناصری است که بتواند این تمدن را زنده کند و مسلمانان باید بتوانند این زمینه را فراهم کنند. تمدن نوین می تواند با تلاش صورت گیرد و رهبر معظم انقلاب پرچم این تمدن را برافراشته و از همه مسلمانان خواسته به سوی این تمدن حرکت کنند که جمهوری اسلامی ایران و اندونزی می توانند نقش بسیار ویژه ای برای زمینه سازی این تمدن را ایجاد کنند.

وی یادآور شد: چرا آمریکا و آل سعود جنایتکار برای مقابله با انقلاب اسلامی شمشیر را از رو بسته و این جوان نابخرد یعنی محمد بن سلمان می گوید دشمن اصلی ما ایران است؟ ترس اصلی این جنایتکاران ایجاد تمدن نوین اسلامی است. در این سال ها قطره ای خون از مسلمانان ریخته نشده، مگر این که چنگال آل سعود و کشورهای مرتجع عرب در آن وجود دارد. این ها خیال می کردند انقلاب اسلامی نابود می شود در حالی که امروز می بینند این انقلاب روز به روز در حال پیشرفت است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: دشمنان تلاش می کردند بگویند اسلام باعث عقب گرد جامعه می شود، در حالی که امروز می بینند مسلمانان پیشرفت کرده و می کنند. دشمنان می خواهند تمام مسلمانان همانند آل سعود گاو باشند و تفاوتی نمی کند گاو شیرده باشند یا گاوه مرده. دشمنان می خواهند مسلمانان همانند ملک ناخوانده ضد اسلام و ضد مسلمانان گاو باشند. آن ها نمی خواهند مسلمانان قدرتمند و توانمند باشند. بلکه می خواهند مسلمانان گاو باشند تا منطقه را بچاپند در حالی که انقلاب اسلامی به مسلمانان هویت داد و این نیز نتیجه پیشرفت های علمی و... است.

وی تصریح کرد: امروزه هیچ دولتی نمی تواند بگوید رشد کشور در عرصه های مختلف همانند علمی مدیون ما است بلکه این کار تنها به وسیله رهبری داهیانه مقام معظم رهبری صورت گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در پایان سخنان خود بر نقش مهم دانشگاهیان، حوزویان و نخبگان در تمدن سازی نوین اسلامی تأکید کرد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین