عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۴۱۶
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۱
مهدی فرخی هنرمند انقلابی از ویژگیهای هنر اصیل انقلابی و لزوم پرداختن به آن سخن گفت.
عقیق:مهدی فرخی هنرمند نگارگر و از هنرمندان حوزه هنری در گفت‌وگویی گفت: هنر انقلاب مانند خود انقلاب دارای خاستگاه مردمی و قلبی است؛ در این چهار دهه ملت ایران مشکلات بسیاری را داشته‌اند و آن عاملی که باعث حفظ وحدت میان ملت ما شده قبلهای به هم پیوسته آنهاست. انقلاب ما به خاطر وجود پشتوانه الهی می‌تواند در فراز و نشیبهای زیادی خودش را نگه دارد که اگر این عامل وجود نداشت نمی‌توانست با این محکمی و استواری  ایستادگی کند؛ پس بزرگترین سرمایه ملت ما که با اتکاء به آن توانسته در مقابل توطئه‌ها مقاومت کند همین قلبهای به هم پیوسته است.

فرخی با اشاره به شکست‌ناپذیری ملتی که دارای خاستگاه الهی است، خاطرنشان کرد: علت این امر این است که ملت ما در گذشتن از جان، پایگاه روشنی دارد و آن پایگاهِ اباعبدالله الحسین علیه السلام است؛ تنها سرمایه هنر انقلاب نیز امام حسین(ع) است؛ سرمایه‌ای که هیچ‌گاه تمام نمی‌شود و همیشه دارای زایش و بالندگی است. جوانانی که زمان انقلاب را درک نکرده‌اند امروز به خوبی از انقلاب حمایت می‌کنند و این به خاطر تربیت حسینی نسل جوان ماست. آثار هنرمندان انقلابی ما به دلیل دارابودن خاستگاه الهی به راحتی با مردم ارتباط برقرار می‌کند.

وی مکتب هنر انقلاب را یکی از مکاتب جدی عنوان کرد که باید در دانشگاه‌ها به آن پرداخته شود و افزود: مکتب هنر انقلاب باید در مجامع جهانی ارائه شود؛ هنر انقلاب می‌تواند هویت جامعه ما را به حقیقت در جهان نشان دهد؛ وقتی که جلوه‌های هنر انقلاب در سایر جوامع به نمایش درآید آنها با بطن و زبان ما آشنا می‌شوند. هنر انقلاب یک هنر پویاست که در جلوه‌های مذهبی، فکری و کاری حرف خود را به صراحت بیان می‌کند یعنی هنرمندان انقلاب کسانی هستند که همواره بی‌پرده سخن گفته‌اند و این یک هویت اجتماعی برای هنر انقلاب است.

این هنرمند انقلابی تصریح کرد: من آینده خوبی را برای هنر انقلاب می‌بینم به خاطر این که هنر انقلاب همواره با مردم گره خورده است؛ هنر انقلاب هنر قلبهاست و برای کسی منفعت مادی نداشته است و همه تلاشها در این عرصه برای مردم انجام شده است زیرا هویت فرهنگی مردم ایران در آن به نمایش درآمده است. هنرمندی تأثیرگذار است که دارای کنش اجتماعی باشد و همگام با رفتار مردم باشد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین