عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۳۹۰
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی:
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از ابزارهایی که به ما کمک می‌کند تا مسیر را به خوبی دنبال و فرهنگ قرآنی را به یک هنجار تبدیل کنیم، فناوری‌های نوین است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.
عقیق:محمدرضامخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم رونمایی از سامانه جامع حفظ با تبریک سال نو و ماه مبارک رجب اظهار داشت: ما باید برای ترویج قرآن تلاش کنیم که در مرحله اول خودسازی قرآنی نقش مهمی دارد. اگر اسم کشور ما ایران اسلامی است و قرآن و اهل بیت(ع) عضو جدانشدنی ما هستند به دلیل نگاه انقلابی و روش حکومتی است.

وی با بیان اینکه نهادهایی که برای ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کردند سرمایه‌های ما هستند افزود: هرچه ما برای قرآن خدمت کنیم و به مفهوم واقعی خادم قرآن باشیم خداوند به ما برکت می‌دهد و زمینه پیشرفت را برای ما فراهم می‌کند. ابرقدرتها نتواستند نگاه سلطه‌گری خود را به ایران تحمیل کنند که دلیل آن برگرفته از نگاه قرآنی به جهان است.

مخبردزفولی با اشاره به اینکه هرچه در رابطه با قرآن کار کرده و انس با کلام وحی را به هنجار تبدیل کنیم باز هم کم است خاطر نشان کرد: یکی از ابزارهایی که به ما کمک می‌کند تا مسیر را به خوبی دنبال و فرهنگ قرآنی را به یک هنجار تبدیل کنیم، استفاده از فناوری‌های نوین است. دوستان ما در کارگروه‌های تخصصی تلاش می‌کردند اما گاهی این اقدامات همگرا نبودند.

وی به نبود اطلاعات متقن در زمینه قرآن اشاره کرد و گفت: با وجود اقدامات متعدد اطلاعاتی از تلاش اساتید و فعالان قرآنی و تعداد حافظان قرآن نداشتیم بنابراین امکان وجود برنامه‌ریزی برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن وجود نداشت.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه با راه‌اندازی سامانه جامع حفظ امکان برنامه‌ریزی دقیق ایجاد شده است خاطر نشان کرد: باید در این سامانه داده‌های دقیق و بیشتری قرار گرفته و در این زمینه امنیت سامانه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین