عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۳۶۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
پس از سال‌ها انتظار
سامانه جامع حفظ قرآن کریم در دبیر‌خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی رونمایی شد و طبق اطلاعات این سامانه تعداد حافظان کل قرآن کشور ۵۷۸۴ نفر است.
عقیق:محمد انجم شعاع دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ در مراسم رونمایی از سامانه جامع حفظ قرآن کشور اظهار داشت: آمار و اطلاعات ما در زمینه قرآن و تعداد حافظان قرآن کریم با مشکلاتی مواجه بود که این امر ناشی از تداخل نفر حفظ و تعدد آزمون‌های حفظ بود.

وی با بیان اینکه ما با آمار هشت میلیون 900 هزار نفری حافظان قرآن مواجه بودیم، افزود: بالاترین این حافظان قرآن توسط آموزش و پرورش و کمترین آنها توسط نهادهای مردم نهاد تربیت شده بودند. با توجه به لزوم عدم تکرار در داده‌ها مبنا را کد ملی افراد قرار دادیم که با این روش قریب بر 3 میلیون نفر حذف شدند، که با بررسی‌های بیشتر در مجموع بیش از 5 میلیون نفر حذف شدند که این تعداد بدون احتساب تعداد حافظان تربیت شده در نیروهای مسلح و ایرانیان خارج از کشور و همچنین بخش عمده مؤسسات مردم نهاد است.

پس از آن نوید نصر مسئول گروه مهندسی سامانه طرح ملی حفظ بااشاره به تعداد حافظان قرآن کریم گفت: بر اساس داده‌ها تعداد حافظان قرآن یک میلیون و 12 هزار و 99 نفر است و یک میلیون و 30 هزار نفر توسط آموزش و پرورش، 105 هزار توسط سازمان اوقاف، 104 هزار نفر توسط وزارت ارشاد و 481 نفر توسط سازمان تبلیغات اسلامی تربیت شده‌اند.

وی به نتایج پایش‌ها اشاره کرد و افزود: بر این اساس 587 هزار و 240 نفر حافظ نیم جزء، 346 هزار و 644 نفر حافظ یک جزء، پنج هزار و 201 نفر حافظ دو جزء، 17 هزار و 94 نفر جافظ سه جزء، 31 هزار و 91 نفر حافظ پنج جزء، 12 هزار و 683 نفر حافظ 10 جزء، 3 هزار 15 جزء، 3 هزار 20 جزء، 457 نفر 25 جزء و 6 هزار و 874 نفر حافظ کل قرآن کریم هستند.

نصر با بیان اینکه بیشترین تعداد حافظان متعلق به تهران است، تصریح کرد: 117 هزار و 418 نفر توسط آموزش و پرورش تهران حافظ قرآن شدند و در مجموع استان تهران با 9.89 درصد بیشترین تعداد حافظ قرآن را دارد و استان فارس، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و مازندران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین