عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۳۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
حجت الاسلام احمد عابدی:
حجت الاسلام احمد عابدی گفت: افشای اسرار خصوصی مردم با استفاده از همین فضای مجازی و... ممکن می شود که این خلاف شرع است.
عقیق:حجت الاسلام احمد عابدی در گفتگویی در مورد فتوای اخیر رهبر انقلاب در مورد حرمت تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام رسان های داخلی گفت: در فضای مجازی یک خلاف شرع خیلی بزرگی انجام می شود و ما هم باید نسبت به این حساس باشیم. چیزهای مبتذل و منکر خودش بحث جدایی است و خیلی خطر بزرگی است و شیطان یا دجال امروزی همین چیزهاست.

وی ادامه داد: یک نوع خلاف شرع افشای اسرار مردم است. یعنی حریم خصوصی مردم دارد ضایع و لکه دار می شود و این گناه بزرگی است. همه اسرار و مسائل شخصی مردم را می شود به دست آورد. همه کسانی که اطلاعات شخصی مردم را افشا می کنند خلاف شرع می کنند.

وی افزود: در روایات می فرمایند «استر ذهابک و ذهبک و مذهبک» یعنی  سه چیز را مخفی بدار و هر جایی مگو: رفت و آمدت را (مقصد). دارایی ات را و دیدگاه هایت را. یعنی پول هر کسی حریم خصوصی اوست. الان این اطلاعات را به راحتی می شود به دست آورد. افشای همه اینها گناه است.

عابدی گفت: من فکر نمی کنم غربی ها هم اینطور باشند. الان پرونده های قضایی را هم الکترونیکی می کنند و در ظاهر هم قفل دارد ولی اینها را می توان مثل بقیه برنامه ها قفل آن را شکسته شود.

وی افزود: متاسفانه کمتر نسبت به این مسائل حساسیت نشان داده می شود. قرآن می فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا یَغْتَبْ» آیه قرآن اول می فرماید «ولاتجسسوا» و بعد می فرماید «لایغتب» چون غیبت و تهمت همه متفرع بر تجسس است. تا سوظن نباشد انسان دنبال تجسس و غیبت نمی رود. باید به مردم تذکر داده شود حریم خصوصی مردم برای شارع مهم است.

وی ادامه داد: پیامبر با همسرش در خانه نشسته بود. زن پیامبر دید که حضرت بلند شد و دنبال چوب می گردد. همسر پیامبر گفت یا رسول الله چوب برای چه می خواهید؟ فرمود از این سوراخ دیوار کسی به داخل خانه نگاه می کند، می خواهم چوبی پیدا کند و به چشم او فرو کنم. طبق این روایت می گویند هر کس به داخل خانه دیگری نگاه کند جایز هستید او را کور کنید و اگر کور شد شما ضامن نیستید.

عابدی در پایان اظهار داشت: الان یه نوع نگاه کردن به خانه مردم و رفتن به سراغ اسرار خصوصی مردم با استفاده از همین فضای مجازی و... ممکن می شود که این خلاف شرع است.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین