عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹
جدیدترین محصول موسسه دارالحدیث با عنوان «تفسیر موضوعی» روانه بازار کتاب شد.
عقیق:«تفسیر موضوعی (1)» عنوان کتابی است که به همت سازمان چاپ و نشر موسسه دارالحدیث و به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم قاضی‌زاده استادیار دانشگاه قرآن و حدیث منتشر شده است.

صفحه‌آرایی این کتاب را «مهدی خوش‌رفتار اکرم» و طراحی جلد آن را «حسن فرزانگان» برعهده داشته است.

این کتاب در شمارگان نخست به تعداد 500 عدد منتشر شد. قیمت درنظر گرفته شده برای آن نیز، 9500 تومان است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به دانشگاه قرآن و حدیث واقع در قم، بلوار 15 خرداد، چهارراه نوبهار، خیابان شهید نظری ثابت مراجعه کنند. همچنین می‌توانند به دانشگاه قرآن و حدیث واقع در شهر ری، جنب حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مراجعه کنند.

«مفهوم‌شناسی تفسیر موضوعی، انواع تفسیر موضوعی، پیشینه تفسیر موضوعی در سده معاصر، مخالفان تفسیر موضوعی، عوامل توسعه تفسیر موضوعی در سده معاصر، گام‌های تدوین تفسیر موضوعی، دشواری‌ها و قواعد لازم ارائه تفسیر موضوعی، بررسی تطبیقی تفسیر موضوعی سوره واحد سوره محمد» از جمله سرفصل‌های این کتاب به شمار می‌رود.

در بخشی از این کتاب آمده:

متن حاضر در دو قسمت برای دانشجویان کارشناسی ارشد آماده شده است، در این جزوه نیمی از دروس به بحث‌های روش‌شناسانه تفسیر موضوعی و نیمی دیگر، به تطبیق سه حوزه تفسیر موضوعی سوره واحد، تفسیر موضوعی مفاهیم و واژگان و تفسیر موضوعی نظریه‌پردازانه پرداخته است. در قسمت دوم بر اساس سرفصل‌های تعیین شده به تفسیر موضوعی مفاهیم «تقوی، اخلاص، احسان، اخوت و برادری، وجه مشروعیت حکومت، آزادی و حقوق مردم در قرآن کریم پرداخته شده است.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین