عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
هفتاد سال توکل و مجاهدت؛
آئین رونمائی از کتاب خاطرات آیت‌الله حاج شیخ صفر علی شهسواری با عنوان «هفتاد سال توکل و مجاهدت» برگزار شد.
عقیق:آئین رونمائی از کتاب خاطرات آیت‌الله حاج شیخ صفر علی شهسواری با عنوان «هفتاد سال توکل و مجاهدت» برگزار شد.در این آئین که جمعی از شاگردان آیت‌الله شهسواری به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت در منزل وی گردهم آمده بودند حجت‌الاسلام احمد نجمی به تشریح چگونگی روند تنظیم و تدوین کتاب پرداخت.

نویسنده کتاب «هفتاد سال توکل و مجاهدت» گفت: آیت‌الله شهسواری از شاگردان آیت‌الله بروجردی و امام راحل بود که از سال ۱۳۴۱ به تهران آمد و تمام زندگی خود را وقف تبلیغ و تربیت شاگردان در مناطق مختلف از جمله غرب تهران کرد و از جهات مختلفی خاطرات این شخصیت برای تاریخ‌پژوهان مورد توجه است.

همچنین در این برنامه حجت‌الاسلام محمد شهسواری و چند نفر از شاگردان ایشان به بیان خاطرات و نکاتی از ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله شهسواری پرداختند.

کتاب «هفتاد سال توکل و مجاهدت، خاطرات حاج شیخ صفر علی شهسواری» به تحقیق و تدوین احمد نجمی و علیرضا محسنی ابوالخیری با دست اندر کاری «نشر آیین دانش» در اسفند ماه ۱۳۹۶  در ۴۷۰ صفحه چاپ و روانه‌ بازار کتاب شد. این کتاب که از نوع خاطره نگاری از منظر اول شخص مفرد است حاصل مصاحبه‌های محققان با صاحب خاطره و شخصیت‌های مرتبط با ایشان، بررسی اسناد تاریخی موجودِ مرتبط به صاحب خاطره و تطبیق هر دو داده با زمینه‌ تاریخی است.

 صاحب خاطره حضرت آیت الله صفر علی شهسواری از علمای به‌نام حوزه و عضو دفتر استفتائات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، عضو جامعه‌ی روحانیت مبارز و شخصیتی تأثیر گذار بر روند انقلاب اسلامی در غرب تهران است، عالمی که سکنه‌ غرب تهران ایشان را با عبارت «معلم اخلاق و مهربانی» معرفی می کنند و در طول عمرش (پیش و پس از انقلاب اسلامی) هدفی جز تعلیم و تعلم، حفظ ظاهر و باطن اسلام و زی طلبگی، پیگیری عدالت اسلامی و خدمت به مردم و انفاق نداشته‌است.

 فضای ارباب و رعیتی در چند دهه‌ دوران پهلوی در نواحی روستایی قزوین، وضعیت مدارس علمیه‌ قزوین و زنجان در دهه‌ بیست و سی هجری شمسی و شخصیت‌های حوزوی این شهرها، فضای حوزه‌ علمیه‌ قم در دهه‌ سی و چهل شمسی و برخی از جزئیات کرسی‌های درسی حضرات آیات بروجردی و امام خمینی (ره) و غیره، فضای دینی و فرهنگی تهران در دهه‌ چهل و پنجاه هجری شمسی و خدمات مختلف مذهبی صورت گرفته در این ایام به‌ویژه تجربیات مدیریت مسجد، روند انقلاب اسلامی در غرب تهران و نکاتی برجسته و قابل ملاحظه پیرامون سبک تحصیل، تدریس و مشی پسندیده‌ زندگانی عالمان دینی و روحانیت (که برخی امروزه کمرنگ گشته‌اند) مهم‌ترین مباحثی هستند که در این کتاب هفده فصلی می توان خواند.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین