عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۲۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
تولیت مدرسه علمیه شهرستان آبیک گفت: افرادی هستند که برای غیر خدا کار انجام می دهند و فقط برای آباد کردن دنیا کار می کنند. این گروه خود را فراموش کرده اند و برای آخرت توشه ای جمع نکرده و اعمالشان بی نتیجه می ماند و هر چه دارند در این دنیا باقی می گذارند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید ابوتراب موسوی، در دیدار با طلاب و اساتید مدرسه علمیه زینبیه شهرستان آبیک که در دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: علم و درسی که برای رضای خدا نباشد، ضرری شکننده تر از هر چیز دیگری دارد.

وی با بیان این که زمانی انسان،  تمام اعمال خود را برای رضای خدا انجام دهد، در نزد خداوند یک انسان بزرگ محسوب می شود، افزود: دانش زمانی عظمت و ارزش پیدا می کند که هم استمرارش برای خدا باشد و هم انسان برای رضای خدا به آن عمل کند و هم برای رضای خدا آن را به دیگران یاد دهد.

امام جمعه شهرستان آبیک تصریح کرد: انسان باید تلاش کند که اعمال و رفتار او برای کسب رضای خدای متعال باشد و آن زمان خدای مهربان خودش همه آنچه که در دنیا لازم است را برای انسان فراهم می کند.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: انسان ها در دنیا از نظر عمل دو دسته هستند. گروهی عمل برای خدا انجام می دهند و این دسته فقط برای رضای خدا کار می کنند و خداوند هم به آنها دنیایی آباد می دهد که از مصادیق آن می توان به امام خمینی(ره) اشاره کرد. ایشان هیچ چیز را در دنیا برای خودشان نمی خواستند و هرچه که انجام می دادند فقط برای رضای خدای متعال بود.

 وی ادامه داد: دسته دیگر افرادی هستند که برای غیر خدا و فقط برای آباد کردن دنیا کار می کنند. این گروه خود را فراموش کرده اند و برای آخرت توشه ای جمع نکرده و اعمالشان بی نتیجه می ماند و هر چه دارند در این دنیا باقی می گذارند.

تولیت مدرسه علمیه شهرستان آبیک در پایان گفت: زمانی که تمام اعمال انسان برای خدا و رضای خداوند باشد خدا نیز بهترین مصلحت های دنیوی و اخروی را برای او مقدر می کند.



منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین