عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۲۰۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
آیت الله مکارم در دیدار رئیس سازمان اوقاف کشور:
اگر دست هایی در کار است که به صورت پنهانی در پی اجرای سند ۲۰۳۰ هستند، ما نیز نباید بیکار بنشینیم و به طور مداوم، مسئله تدریس قرآن را در همه مدارس رصد کنیم و نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.
عقیق:حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع رئیس و معاونان سازمان اوقاف کشور که در دفتر معظم له در قم برگزار شد، اظهار کردند: وهابیت همواره این گونه تبلیغ می کند که شیعیان نسبت به قرآن اهتمام جدی ندارند، بنابراین برگزاری مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی به همت سازمان اوقاف، تاثیر زیادی در خنثی سازی اینگونه تبلیغات مسموم دارد.
ایشان افزودند: لازم است اطلاع‌رسانی صحیح و جامعی در مورد مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی در سطح بین‌المللی صورت بگیرد چرا که تقریبا به عمر نظام جمهوری اسلامی، شاهد برگزاری این مسابقات هستیم.
این مرجع تقلید با بیان اینکه حتی باید در مجامع اهل سنت و وهابیت نیز تبلیغات گسترده داشته باشیم و به همه جهانیان بگوییم مسابقاتی در این سطح در ایران برگزار می‌شود، عنوان کردند: خبررسانی داخلی منفعت چندانی برای ما نخواهد داشت زیرا در داخل همه چیز معلوم است، ولی باید در سطح جهان شناخته شویم.
ایشان عمل به کلام وحی را اولی بر قرائت و حفظ دانستند و تصریح کردند: می‌توان حتی در حین قرائت آیات قرآن، برخی از مهمترین موارد و موضوعات را ترجمه و گوشزد کرد تا حضار و شنوندگان با مفاهیم کلام وحی بیش از گذشته آشنا شوند.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این که باید از هر فرصتی برای تبلیغ و ترویج قرآن استفاده کرد گفتند: برگزاری طرح‌های فرهنگی در مناسبت های گوناگوون از جمله نوروز برای ترویج و تبیین معارف دینی، کار خوبی است که سازمان اوقاف نسبت به انجام آن همت گمارده است.
این مرجع تقلید افزودند: پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نیز از فرصت های گوناگون بهره می بردند و وارد جمعیت ها می شدند تا بتوانند معارف الهی را برایشان تبیین کنند.
معظم له با تاکید بر برنامه ریزی گسترده برای تبلیغ و ترویج معارف دینی در بین گردشگران خارجی گفتند: توریست های خارجی، سفیران فرهنگی ایران در کشورهای خودشان خواهند بود، بنابراین باید برنامه گسترده ای برای آنها داشته باشیم.
حضزت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اغلاط رسم الخطی قرآن عثمان طه خاطرنشان کردند: شاید تعداد این اشتباهات به ۲۰۰ مورد برسد و حتی تناقضاتی هم در این رسم الخط دیده می‌شود که باید زمینه تصحیح آن در بین مسلمانان سراسر جهان فراهم شود.
این مرجع تقلید ادامه دادند: دیده شده برخی اعراب هم بر این اساس، بعضی آیات قرآن را به اشتباه تلفظ می کنند بنابراین باید این اندیشه را در سطح جهان اسلام تبلیغ کنیم که لازم است زمینه تسهیل قرائت کلام وحی فراهم شود.
ایشان بیان کردند: تصحیح رسم الخط قرآن ارتباطی با تحریف آن ندارد چرا که خداوند، خود حافظ کلام خویش است ولی باید زمینه آسان خوانی آیات این کتاب آسمانی را برای همه اعراب و غیر اعراب به وجود آورد.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر تعلیم قرآن در مقاطع مختلف تحصیلی گفتند: اگر دست هایی در کار است که به صورت پنهانی در پی اجرای سند ۲۰۳۰ هستند، ما نیز نباید بیکار بنشینیم و به طور مداوم، مسئله تدریس قرآن را در همه مدارس رصد کنیم و نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین