عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۱۹۰
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴
حجت الاسلام و المسلمین حسینی از روند برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم و آماده سازی مصلی تهران خبر داد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگویی درخصوص آخرین وضعیت برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم گفت: یکی از دستاورد‌های همکاری ما با معاونت قرآن و عترت در سال گذشته، برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم بود،که امیدواریم در تداوم این جریان ضمن برگزاری جلسات صورت گرفته بین این دو نهاد، نفرات برگزیده آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم را در این دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم اعلام کنیم. همچنین سعی داریم در همین راستا تعاملات بیشتری با معاونت قرآن و عترت در برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم داشته باشیم.
 
وی ادامه داد: البته پیش از این اعلام شده بود که اسامی برگزیده‌ها در نمایشگاه قرآن کریم بیان شود، اما با توجه به پیشنهادی که دوستان ما در معاونت دارند، قرار شد این تجلیل و قدردانی را به مسابقات قرآن موکول کنیم.
 
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درخصوص روند برگزاری آزمون بیان کرد: از دهم فروردین ماه که آخرین نماز جمعه در مصلی تهران برگزار شد، و همکاران ما در گروه‌های مختلف کارگردانی، هنری و اجرایی در حال آماده سازی دکور و میزبانی از مدعوین هستند. همچنین قرارداد‌های هتل‌ها (محل استقرار متسابقین و داوران) پیش از سال 97 منعقد شده است و این فعالیت‌ها تا پایان فروردین ادامه خواهد داشت.
اسامی برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم در بزرگترین رویداد قرآن اعلام می‌شود/ آماده سازی مصلی تهران برای برگزاری مسابقات قرآن
وی در ادامه با اشاره به اینکه محل استقرار و برگزاری مسابقات بانوان در هتل ارم است، افزود: ما یک تیم کارگردانی و هنری داریم که درکنار امور برپایی دکور و صحنه مصلی، در هتل ارم نیز مشغول به کار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی گفت: امسال دومین سالی است که به لطف خداوند متعال، پنج مسابقه بین المللی در کنار هم برگزار می‌شود و جمهوری اسلامی ایران میزبان بزرگترین مسابقات بین المللی قرآنی در جهان اسلام است، بر این اساس و طبق رویه‌ای که هرساله مسابقات دارد، از ماه‌ها قبل هماهنگی مدعوین، داوران و تیم‌های اجرایی و هنری صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تنها دو هفته تا آغاز بزرگترین رویداد قرآنی کشور باقی مانده است، اظهار کرد: ما می‌توانیم بگوییم که تصمیم گیری‌های نهایی انجام شده است و با توجه به همکاری دوستان ما در وزارت خارجه ۸۹ دعوت نامه به کشورهای مختلف صادر شده و تیم تشریفات و بین الملل ما در پیگیری هستند. همچنین در بخش صدا و سیما هم با جلساتی که برگزار شد دو شبکه قرآن سیما و رادیو قرآن به منظور قطعی کردن جدول پخش شبکه‌ها هماهنگی هایشان برای پخش زنده مسابقات درحال انجام است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به همکاری نهاد‌های مختلفی، چون بهزیستی، حوزه‌های علمیه و جهاد دانشگاهی با سازمان اوقاف و امور خیریه، درخصوص تداوم استفاده از ظرفیت حضور دانش آموزان در برگزاری مسابقات قرآنی گفت: مسابقات بین المللی دانش آموزان هر دوسال یک بار بین دانش آموزان و دانشجویان در مسابقه بین المللی قرآن کریم برگزار می‌شود که سال گذشته ما مسابقات بین المللی دانش آموزان را داشتیم و امسال میزبان دانشجویان هستیم. البته همکاران ما در آموزش و پرورش فعلا برنامه‌ای برای تداوم حضور دانش آموزان در مسابقات بین المللی قرآنی ندارند. به همین سبب این مسابقات یکسال در میان برگزار می‌شود تا اینکه در سال‌های آینده مسئولان مسابقات به این نتیجه برسند که ضرورت دارد و بعد از هماهنگی‌ها مسابقات دانش آموزی را هم داشته باشیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین