عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
آیت‌الله قرهی با بیان اینکه فصل بهار آیه الهی از صحنه قیامت است، گفت: زمانی که در درون ما تحول بزرگی شکل گیرد، آن موقع بهار حقیقی در وجودمان رخ داده است.
عقیق:آیت‌الله روح‌الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) در گفت‌وگویی با اشاره به فرا رسیدن فصل بهار گفت: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی درباره اهمیت این فصل می‌فرماید: «اِذا رَأیتُم الرَّبیعَ فَاکثروُا ذَکرَ النُّشوُر»، هرگاه فصل بهار را مشاهده کردید، زیاد به یاد قیامت و زنده شدن بعد از مرگ خودتان باشید.

وی درباره ویژگی‌های فصل بهار یادآور شد: یکی از خصوصیات فصل بهار این است که با فرا رسیدن آن همه چیز نو، تر و تازه می‌شود که این خود تذکری برای فردای قیامت است؛ یعنی زمانی که همه انسان‌ها سر از خاک بر می‌آورند، زنده می‌شوند و تمام اعمال و اندوخته آنان مورد سنجش قرار می‌گیرد.

آیت‌الله قرهی با اشاره به برخی شباهت‌های میان فصل بهار و روز قیامت اظهار کرد: «بهار»، فصل نمایان شدن زحمت‌ها و تلاش‌هاست، در واقع کشاورزان و عموم مردم وقتی محصولی را می‌کارند، در این فصل آن را در قالبی تازه‌تر و زیباتر برداشت می‌کنند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی (عج) افزود: در روز قیامت نیز تمام انسان‌ها محصول اعمال و رفتارشان در زندگی دنیا را برداشت می‌کنند که امیدواریم محصولی سالم و پاک را با خود آورده باشیم.

وی فرا رسیدن فصل بهار را آیه و نشانه‌ای الهی از صحنه قیامت دانست و تأکید کرد: زمانی که در درون ما تحول بزرگی شکل بگیرد، آن موقع است که بهار حقیقی در وجودمان صورت می‌گیرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین