عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۹۵۰۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۷
مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف شمال‌ غرب تهران خبر داد؛
امامزاده داود (ع) هر سال در ایام نوروز میزبان بسیاری از زائران می‌شود و امکان اسکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند.
عقیق:بهمن پزشکی مسئول فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه شمال‌غرب استان تهران، در گفتگویی درباره تعداد امامزاده‌های میزبان مردم در ایام نوروز گفت: ۱۴ امامزاده در حوزه کاری اداره اوقاف شمال‌غرب تهران وجود دارد که ۳ امامزاده آن شاخص استانی و کشوری است.

وی افزود: امامزاده داود (ع)، امامزاده زینعلی و عینعلی (ع) و همچنین امامزادگان سیدجعفر (ع) و حمیده خاتون (س) امامزادگان شاخص ما هستند.

مسئول فرهنگی اوقاف شمال غرب تهران تصریح کرد: امامزاده داود (ع) در حوزه اداره اوقاف شمال غرب تهران مقصد گردشگری تعداد زیادی از افراد با نیت‌های زیارتی و غیرزیارتی است؛ لذا می‌کوشیم علاوه بر معرفی این امامزادگان و بقاع متبرکه به مردم، اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی مسائل گردشگری مدنظر قرار گیرد. برای مثال بیان جزئیاتی از گردشگری آن مناطق مانند ارتفاعش از سطح دریا، تعداد آبشار‌ها و محل‌ سکونت و یا تخت‌های موجود در امامزاده داود در قالب یک بروشور به زائران معرفی شده است.

پزشکی با اشاره به محل امامزاده شعیب (ع) در محله کَن و کوچه‌باغ‌های زیبای آن مناطق اظهار داشت:‌ زائرانی که به این مناطق مشرف می‌شوند می‌توانند از گردشگری آنجا علاوه بر مسائل زیارتی و مذهبی استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح «آرامش بهاری» در روز‌های پایانی سال گذشته و اوایل سال جدید، ضمن برپایی خیمه معرفت و اجرای برنامه‌های مختلف در غرفه‌های کودک مشاوره‌های خانوادگی، مذهبی وقف هم ارائه خواهد شد.

پزشکی در پایان در خصوص امکان اسکان زائران و مسافران نوروزی در امامزادگان و بقاع متبرکه اداره اوقاف شمال‌غرب تهران گفت: امکان اسکان زائران فقط در امامزاده داود (ع) وجود دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین